Gå til innhold

Noen som gjør yoga? Andre treningsformer?


semalilla

Anbefalte innlegg

Hvordan holder dere kroppen i form nå under svangerskapet? Jeg har lagt min elsk på yoga. Har drevet med det før, men sluttet. Nå synes jeg det er helt supert for min gravide kropp. Jeg har jo bekkenløsning, så mobiliteten er redusert - kan feks ikke gå lange turer etc for å holde meg i form. Jeg gjør yoga en times tid hver dag, og det er så deilig. Jeg føler virkelig at det støtter og åpner opp kroppen (hofter, brystkassen, bekkenet).

Flere som er bitt av basillen?

Andre måter dere holder formen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg startet med Yoga i slutten av desember. Syns også det er helt fantastisk. Kjenner det er godt for ryggen og for avslapping. Starter på kurs i februar og gleder meg. Trener i tilegg fortsatt på helsestudio to ganger i uken og går mye. Har fortsatt ingen bekkenplager og kan stort sett trene som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener 1 time i basseng i uka. Vannet avlaster og støtter så får gjort øverlser som bekkenet setter en stopper for på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på gravidyoga en gang i ukem, og synes jeg får lite treningseffekt ut av det. Jeg synes rett og slett det er kjedelig. I tillegg så trener jeg styrke (frivekter) 2-3 ganger i uken, og håper å få inn en kondisjonsøkt i tillegg i uken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal få full effekt av yoga bør du gjøre det hver dag (men alle monner drar!). Man trenger ikke så lange økter. Jeg gjør en time om dagen, men nå er jeg jo sykemeldt og hjemme. Før gjorde jeg 20 min hver morgen og 20 min hver kveld, 4-5 øvelser pluss pusteøvelser og litt avspenning. Skjønner at det kan virke kjedelig hvis du ikke føler noen effekt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener enkel vann aerobic i varmtvannsbasseng hver mandag, det er deilig.. Skulle gjerne fått karret meg ned på treningstudio også, men har enda ikke somlet meg ned dit. Trente 2 ganger i uka der før graviditeten og helt til kvalmen kom i uke 6, men etter det betaler jeg uten å trene gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg trener core bar, og det fungerer veldig bra. Fått tilpasset noen øvelser, men det var ikke noe problem da jeg snakket med instruktøren. Jeg er med på alt bortsett fra hopp og øvelser på de rette magemusklene. Nå er jeg 29 uker på vei, så har ingen effekt av å trene de rette magemusklene. Jeg synes det er kjempegod trening selv med noen vondter i bekkenet. Hadde tidligere også endel smerter i ryggen, men disse er borte.

 

Trente spinning frem til uke 22 ca. Fungerte det også. nå er det lange turer istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...