Gå til innhold

Blodpropp. Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vokna i natt med veldig vanskelig for å puste med smerter i venstre side av brystet. Dette varte i 1,5 time før jeg sovnet igjen av utmattelse. Klarte bare puste overflatisk og ikke dype åndedrag når det pågikk. Må si jeg var veldig redd.

Når jeg våknet utpå morgenen virket det helt normalt, men jeg har ringt lege og har time om ca 2 timer. Googler blodpropp og leser, og det virker så alvorlig at jeg er veldig redd. Noen som har noen erfaringer å komme med i forbindelse med dette? Setter veldig pris på hjelp...

Kan tilføye at jeg har vært mye sengeliggende pga ekstrem svangerskapskvalme og er i uke 23.

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med deg?? Du er kanskje hos legen nå?

Skrevet

Hei igjen!

HI her:

Lege lyttet og hørte på lunger og hjerte med stetoskop. Etterpå tok de en EKG. Dette var normalt. Det var jo lettelse.

I morgen skal de ta noen spesielle blodprøver som kan påvise blodpropp og deretter skal jeg til lege igjen. Er litt urolig ennå, for lege sa at dette kan være en blodpropp, men trenger ikke være det heller.

Gruer meg til å legge med i kveld....

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Dette går nok bra skal du se. Hadde de hatt veldig følelsen for at det er blodpropp hadde de ikke bare sendt deg hjem slik. Da vil jeg tro at de hadde sendt deg på sykehus for observasjon og i alle fall gitt deg en sprøyte med blodfortynnende.

Men dersom du opplever det samme igjen i løpet av kvelden eller natten så rint til legevakten med en gang, blodpropp er ikke å spøke med altså!

KLÆM

Skrevet

Hei,

Blodpropp eller ikke, jeg tror ikke du skal være så forferdelig bekymret. Blodpropp, til og med i lungen, er stort sett ikke farlig, kun i sjeldne spesielle tilfeller er blodpropp i lungen farlig.

Min far var hadde nettopp blodpropp i foten og flere i ene lungen. Han ble riktignok innlagt og fikk blodfortynnende, men samtidig ble han forsikret fra samtlige leger at han ikke behøvde å bekymre seg, det måtte behandles men var ikke noe å være redd for...

Det er kun i sjeldne tilfeller hvis man ikke blir behandlet o.l at det kan være farlig. I hovedsak er ikke blodpropp selv om det er i lungen farlig :-)

Men stor klem til deg, det der går helt fint :-)

Skrevet

Hei på dere!

Takk for beroligende svar. Håper dere har rett. Har lest så mye på nettet og blir litt skremt. Men det er jo dumt å ta sorger på forskudd.

Jeg sov helt som normalt i natt og føler meg helt fin. Tenker på at jeg må bevege meg mer som i alle fall er forebyggende. Jeg har hatt mye småblødninger den siste måneden som gjør at jeg har tatt det ekstra med ro... Tror likevel jeg bør ta meg små gåturer, da det ikke er sundt å bare sitte og ligge heller....

Håper blodprøvene er fine i ettermiddag når jeg skal til lege for å få resultatet.

Skrevet

hei

så bra å lese at du er bedre i dag:) det er nok sikkert ikke noe alvorlig...

lite tips som du helt sikkert vet selv er jo å ikke søke opp for mye av slike ting på nett, det skaper som oftest bare mer uro og angst en nødvendig..... Men dette vet du jo sikkert selv;) men ikke lett, gjør det samme jeg når jeg lurer på noe legen har nevnt. hehe

Skrevet

Jeg får noen ganger en type stikking i brystet, som gjør at jeg bare kan puste helt, helt overfladisk. Men det varer vanligvis ikke så lenge som 1,5 t.. Har hørt en teori om luft mellom musklene, men tar det med en klype salt..

Mamma har det sånn også. Og mannen min av og til. Vi klarer oss bra -håper det bare er noe sånt med deg og :)

Skrevet

Blodprøvene var heldigvis helt fine også. Legen heller derfor til at det var musklekrampe og dermed ufarlig. Og det er jo betryggende.....

Da kan jeg ta en god helg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...