juni2010mamma Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er helt syk på å pusse opp barnerommet, men må vel vente litt til. Har sett ut møbler og tapet, så i hodet mitt er rommet ferdig:)) Her blir det blå mammut møbler fra ikea, har bursdag i januar og har allerede ønsket meg kommoden, slik at vi har noe å samle klær i:) Tenkte vi fikk vente til påske, men da kan man vel begynne. Greit å ikke være for stor heller når man skal pusse opp. Er vel ikke bare meg som er utålmodig på slike ting:)??
Molait Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Hadde begynt nå jeg. Oppussing tar alltid lenger tid enn beregnet. Og du orket sikekrt mindre etter påske enn nå. Og greit å ikke ha tidspress på seg. Ungen kan komme før tiden og. Og da er det ikke så mye til til oppussing for deg. Kan vaffal begynne med det grøvste:) Jeg vil veeeldig gjerne begynne NÅ, men må vente til noen får sat topp noen vegger her så jeg faktisk har et rom å pusse opp!
juni2010mamma Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 Sant det:) Barnerommet er i dag et skikkelig roterom så jeg kan jo ihvertfall begynne å rydde det slik at det blir klart for å sette opp plater og få på tapet.. Føler at alle mener det er for tidlig å begynne, men jeg kan jo starte litt i smug med det jeg kan gjøre selv, og begynne å kjøpe inn litt etterhvert. Dyrt om man må ta alt på en gang
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Dette har jeg også tenkt endel på. Har også veldi lyst til å gjøre ferdig det meste snart. Vi bor bare i leieleilighet midlertidig, så mye maling og sånt blir det jo ikke... men er en lys fin farge Jeg begynner nok i slutten av februar har termin 4.mai,og som nevnt over kan det jo være at babyen kommer tidligere.. Så har lyst til å være tidlig ute
*lenemora* Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 jeg ville begynt med en gang hvis det var opp til meg! meeeen.. samboeren er da trolig født en halvtime for seint.. er så masse anna som må gjøres også, og alle ekstra ting som må ut fra barnerommet som jeg ikke klarer selv, og som vi må ha plass til andre steder først.. men planlegginga foregår på høyt plan i hodet altså!
snuppe<3mai10 Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Vi har allerede pusset opp det nye barnerommet. Det så ikke ut før - de som bodde her før oss hadde innredet med ole brumm teppe på gulvet (vegg-til-vegg) og bamsetapet med bård på midten på veggene. Ble litt too much etter min smak, selv om rommet var pusset opp 2 år før vi kjøpte huset. Nå har vi eik parkett på gulvet og lyse vegger Visste ikke kjønn da vi pusset opp. Nå har vi vært på ul og fått vite at det blir jente, så har kjøpt inn maling og skal male en vegg lys rosa Nå mangler bare mindre ting som teppe på gulvet, gardiner ol. som jeg kan kose meg med fremover. Ville ikke ventet alt for lenge hvis jeg var deg. Oppussing kan være slitsomt, og særlig med stor mage.. Vi brukte Sens maling som også kan brukes av gravide
Celeste85 Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Er 21 uker på vei i dag, og vi har kjøpt maling og skal begynne om 14 dager:) Skal rydde ut og vaske denne helga her. Gleder meg så fælt! Vi får ei jente 21 mai:)
ma:) Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Vi har såvidt begynt å rydde ut av rommet, for det har ikke akkurat vært brukt som barnerom tidligere. Håper å kunne bli kvitt en skyvedørsgarderobe på finn eller noe, for den passet mye bedre i farge til gutten på 16 som bodde der her før vi kjøpte huset. Svart på barnerom skjer ikke hos meg. Tenkte ellers å få gjort en del når jeg har vinterferie i slutten av februar. Greit å ikke være for stor selv når tapet og maling skal på veggene.
juni2010mamma Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2010 Godt å høre at det er noen som allerede har begynt:) Da skal jeg begynne med å få ryddet rommet i helgen, da er jeg ihvertfall igang.. Gleder meg veldig til å pusse opp;)
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Det har jeg ingen planer om å styre med det nærmeste halve året i alle fall, tvilsomt at babyen flytter på eget rom før den er over halvåret i alle fall.
Flo_Isak Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Vi bygger nytt hus nå, som skal stå klart i sommer, så da blir barnerommet gjort i stand der før innflyttning. 3 mnd med baby i leiligheta vi bor i nå, orker ikke styre så masse for å ha ting på plass når det er så kort periode vi skal bo her. Bedre å bruke litt ekstra tid og krefter på rommet som blir i ny-huset vårt =) Venter en liten gutt, så ser for meg 3 vegger i nøytral farge, og en vegg i guttefarge... Greit å gjøre det på en måte som enkelt kan gjøres om på også, dersom det frister med oppussing senere igjen...
Molait Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Ikke her heller. Men er så digg å slippe styre med malingslukt og baby i hus. Også er det kos å pusle med da:)
ønsker en liten en til Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Vi har også et lite roterom som nå skal bli barnerom, så jeg har så vidt begynt å rydde ut av det. Det eneste kjæresten min er skeptisk på er å pusse opp noe mens jeg går gravid, og i grunn også etter at babyen er født, han tenker på malingslukt og lignende. Selv om jeg ikke skal gjøre så mye av det så blir jo lukten i leiligheten likevel, så han er delvis inne på tanken om at jeg flytter ut imellomtiden!! Jeg har nevnt den Sens malingen, men kan man være sikker på at den er helt fri for avgasser?
juni2010mamma Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. januar 2010 Jeg vet ikke, de sier jo at den skal være ufarlig for gravide. Jeg har ikke tenkt så mye på det fordi jeg skal ha tapet og veggklistremerker. Blir ingen maling på oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå