Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Hva tenker dere om tur til tropiske strøk? Ekspertene fraråder tur før barna er 4 år. Mindre barn har dårligere immunsystem og blir veldig syke av tropevirus fordi disse er så forskjellige fra våre at kroppen bruker lang tid på å kjenne igjen og beskjempe virusene. Nå tror jeg ikke faren for å få disse virusene er så store, men konsekvensene blir så store om barnet er uheldig å blir smittet. Ser at mange reiser til tropisk strøk (f.eks Thailand) i permisjonen. Er det noen som heller reise til andre steder pga dette? Og dere som reiser til tropene, hvordan vurderer dere farene?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Vi takket i hvertfal nei til en betalt to ukers ferie i Bali da mine svigerforeldre inviterte oss av de grunnene du beskriver. Da var ungene nesten 2 og 4. Afrika holder vi oss også unna foreløpig. Når ungene blir litt eldre skal vi heller ta dem med til spennende steder.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har valgt å la være nettopp fordi små barn kan bli så veldig syke hvis de først blir smittet. Men hvis jeg først skulle dratt ville Thailand vært mest aktuelt pga velfungerende helsevesen og infrastuktur. Men jeg ville ikke dratt til land som Egypt eller Tyrkia heller.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Så det er flere som er litt forsiktig =) Får nesten inntrykk av at alle reiser og at man er hysterisk om man lar være HI
The Bad Gal Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg hadde ikke villet reise med så små barn til den type strøk, selv om det i de fleste tilfeller går helt fint. Det er jo også en stor risk for at vi foreldre kan pådra oss smitte av ulike ting, er mange stygge magevirus man kan pådra seg(ikke tilfeldig at det finnes noe de kaller Bali-belly blant turistene der), og da er det ikke kult og samtidig skulle ta seg av en baby. Så små barn har ikke noe særlig utbytte av en slik tur uansett, så det er jo isåfall kun for foreldrenes skyld man reiser. De har utbytte av å være med foreldrene sine og ha det bra, og det kan de ha mange andre steder enn i tropiske strøk også. Venter heller med slike reisemål til ungene er så store at de også kan ha det kult der og huske det i ettertid:-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Vi har planlagt tur til Thailand, men det er først om 2 år når yngste er nesten 4 år. Skal da ta alle annbefalte vaksiner før vi drar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå