Gå til innhold

kontantstøtte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man søke om kontantstøtte fra før barnet er 1 år, og få søknaden innvilget??

situasjonen er denne at jeg ikke har eldstemann i bhg.. og har vært hjemme med han fått kontantstøtte... nå er han blitt tre år, og har da selvsagt mistet denne..(noe som jeg ikke klager over altså) vel uansett så har jeg fått ett barn til, som jeg da selvsagt ikke fikk noe annet en engangstøtte på 30000kr for...(noe som jeg er helt inneforstått med, og ikke klager over.)

men han er ærligtalt for liten til å få barnehageplass... selv om eldste skulle fått innvilget plass..(noe han ikke har) så har jo ikke nr 2 det uansett... men da lurte jeg på at.. man har rett på kontantstøtte i 23 mnd..så jeg lurte på er det en mulighet for å få det noe før en ved fylte ett år?? og da selvsagt i 23 mnd (alstå tilsvarende varighet, så summen blir ikke høyere enn om jeg må vente i 3 mnd til før jeg mottar denne??)

det hadde vært så fint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at reglene her er ganske så firkantete. Du må kontaktstøtte fra måneden etter barnet er 1 år. Engangsstøtten eller foreldrepenger skal dekke perioden før. Du kan eventult låne penger av f.eks foreldrene dine om de har mulighet til det og så betale tilbake lånet mot slutten av kontantstøtten. Da blir det på en måte slik som du så for deg

Skrevet

Nei kontantstøtten er ikke fleksibel.

Den får man fra mnd etter de har fylt 1 år.

Skrevet

takk for svar...

nei kan ikke låne av mine foreldre...desverre..

får ta meg ett dagbarn eller noe..ikke direkte krise, men litt kjedelig bare...siden det er jo bassert på at man har permisjonspenger det første året..for de som ikke har det så er det ikke noen mellomting..

skal snakke med nav..uansett...for det hadde vært fint å slippe ett dagbarn nå..merker jeg. Dersom jeg blir nødt jobber jeg med glede..altså...

uansett takk for svar=)

hi

Skrevet

Nei, reglene for kontantstøtte er helt firkanta.

Skal du få støtte ut fra behov, slik at du slipper å låne, må du hive ut bf og komme inn i gruppen alene "forsørgere". Da blir du forsørget om du ikke kan jobbe selv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...