Gå til innhold

Endelig gravid igjen!! Hva nå??


Tre snart fire :o) *Overtid*

Anbefalte innlegg

Helt side juli 2008 har vi forsøkt å bli gravide.

Og endelig satt den! Overlykkelig over positiv test i helgen :))

Men hva gjør vi videre nå?

Sist jeg var gravid, tok jeg kontakt med gyn. min i uke 11.

Senere tok jeg kontakt med helsestasjonen for oppfølging, og for å få søkt om fødested..

Da fikk jeg først ikke fødeplass der jeg ønsker fordi jeg var så veldig sent ute :(

Er det noen som gjør det anderledes?

 

Gratulerer så mye til alle her inne :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg testet positivt imorges, første gangen for meg så aner ikke hva man gjør, har ikke fått fortalt mannen enda engang :) Burde man dra til legen og ta test der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere og gratulerer så mye!!

 

Jeg vet at andre har fått time hos fastlegen sin ganske tidlig, men sist så ringte jeg etter jeg fant ut jeg var gravid, så fikk jeg time når jeg var ca 12 uker for første svangerskapskontroll. Da søkte de om fødeplass og UL for meg.

 

Legen sa neste kontroll blir ordinær UL (mellom uke17-29), og deretter jordmor (ca uke 24 om jeg ønsket det). Men når jeg ringte helsestasjonen ville jordmoren se meg i uke 16 slik vi kunne høre på hjertelyden :) Det takket jeg seff ikke nei til! Jeg gikk kun til jordmoren resten av svangerskapet :)

 

Denne gangen vil jeg føde på enten Føderiket eller ABC-klinikken i Oslo og har derfor allerede søkt om plass!

 

Bare ta kontakt med fastlegen eller helsestasjonen din så kan de fortelle deg hva du skal gjøre videre :)

 

Lykke til videre med svangerskapet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...