svale82 Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har skrevet om dette litt tidligere, men klarer fortsatt ikke roe meg. Jeg er nå 23+4, og usikker på hvor mye liv jeg skal kjenne. Enkelte dager er det nok liv til at jeg føler meg trygg, mens andre er det stille. I uke 21 kjente jeg ofte små spark før jeg sovnet, noe jeg ikke har gjort de siste dagene. Jeg føler også at jeg føler mer bevegelse enn spark, men så lenge det er noe er det jo beroligende. Alle forum sier at nå begynner babyens spark og bevegelser å bli kraftigere, men jeg er så usikker på hva som menes med dette. Var hos jordmor for tre dager siden, og alt var fint, hjertet slo sterkt. Hun sa at mange måtte vente til etter uke 22 før de kjente de første tegn til liv, og at det er lenge til jeg skal forvente daglig liv. Men jeg har morkaka bak, så får ikke dette til å stemme med meg. Kan legge til at jeg har vært påUL i uke 19 hvor alt så perfekt ut. Når jeg sitter og skriver dette kjenner jeg små bobler/bevegelser i magen, men ikke på langt nær så mye som jeg trodde var vanlig. Har jeg bare en rolig gutt i magen? Når bør jeg begynne å bekymre meg? Hadde blitt så glad for svar og erfaringer!
bettyliss Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Barnets aktivitet i magen er ulikt fra barn til barn, og fra kvinne til kvinne, så er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for:)
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Hei Vær fornøyd med at du kjenner bobling, og evt at noe stryker på innsiden. Ikke alle barn er fotballspirer og det kan du være glad for. Kjenner ei som fikk brist i ribbenet av spark. Veldig vondt! Du kan prøve å spise noe søtt og legge deg og kjenne etter. Ikke forvent å kjenne masse npe du er opptatt med andre ting. Ofte må man kjenne etter og konsentrere seg for å få det med seg. Alt er nok fint skal du se, og du må jo passe på å nyte det litt også. Ikke bare bekymre deg. Lykke til.
Fifrildi Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jordmor sa til meg at det ikke var før uke 28 man skulle begynne å kjenne etter daglige, rutinemssige tegn til liv og at jeg ikke måtte bekymre meg før den tid. Hun snakket også om at noen barn bare er ekstremt rolige i magen og at hun har mødre som i tredje trimester er innom bare for å sjekke at babyen er der fordi de kjenner så lite liv selv. Så du kan nok helt sikkert ta det med ro.
superspent75gravid Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Hei, jeg ville bare berolige deg med at når jeg var gravid sist hadde ikke jeg en veldig aktiv unge når jeg var i uke 23 heller. Var egentlig ikke aktiv på hele sv.skapet, men det ble selvfølgelig sterkere og sterkere etter som ungen ble større. Det er helt vanlig at sv.skap er forskjellige, så ikke bekymre deg du:)) Det er nok en frisk, men bedagelig anlagt gutt du bærer på) Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå