mamstilsnart4 Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 hei jeg er så heldig og har funnet værdens fineste mann ,vi har 1barn i sammen fra før på 9mnd .,Fra et tidligere forhold har jeg 3 barn på 15,13,og 8 vi har lyst på 1 barn til og planlegger det ganske snart gruer meg litt og fortelle venner og bekjente om at jeg kansje da en gang blir gravid ,er liksom skuffende og få slengt den der :har ikke du nok liksom men vi har det veldig fint sammen og ungene trives i hverandres selskap er kjempeglad for synspungter
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Det som betyr noe er jo hva du selv synes! og mannen din selvsagt.. De som reagerer sånn synes jeg du bare burde lukke ørene for. Det kan jo faktisk hende at det er en respons som kommer bare fordi man ikke riktig vet hva man skal si og tenker at det sikkert ikke er like spennende når man har gjort det mange ganger før. Når jeg leste overskriften tenkte jeg "damn, den dama må ha stålkontroll på omgivelsene" for jeg har andremann på vei og tenker at det kan fort bli slitsomt og noe kaotisk:D Men tenåringene dine trenger du sikkert ikke å dulle så mye mer lenger:) Lykke til med familieforøkelsene:D
Jippiajajee Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Bare stå på!! Jeg er 29 og gravid med nr 4! Første babyen sammen med den mannen jeg nå har og som jeg ønsker å være sammen med resten av livet:) Jeg tror nok ikke dette blir den siste sammen med han heller;) så ender nok opp som deg jeg og.. med 5 stk nydelige små De jeg har fra før er "bare" 10,8 og snart 4 år gamle.. men jeg elsker barn og familie livet og det er dette jeg ønsker ut av livet mer enn noe annet! Så hver sin karriere!! Her sin lyst;) Lykke til!
har4barn Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Vi har fire flotte barn (med samme mann). Vi har begge god utdanning. Alle rundt oss mener at "nå har dere vel i hvert fall nok barn!). MEn, selv er vi ikke helt sikre på det enda. De tre første er tette (6,8 og 10 år),mens minstemann bare er 1 år - og litt "alene" . Vi kommer til å bestemme oss i løpet av de neste månedene om vi skal prøve igjen. Men vi kommer ALDRI i verden til å dele det med omverdenen. Det kommer bare til å gjøre med trist - og i verste fall klarer enkelte å få deg til å føle deg dum og litt skamfull. Alle skal liksom ha 2, max 3 barn. Vi er enda ikke helt sikre, men ville bare si lykke til, til deg!! Stå på!!
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er 27 og venter mitt fjerde barn til høsten. Her er det sånn at folk evig lurer på om jeg er gravid for jeg har jo så mange (de andre har jo bare 1 eller 2). En gang jeg var uheldig nok å spørre søstra mi om ikke dem skulle ha en liten en snart fikk jeg svaret "herregud er ikke alle som vil befolke hele jorda heller da". Men jeg er overlykkelig over mine 3 små troll og gleder meg stort til nr 4 skal komme. Har sagt at dette er siste mann men, man skal jo aldri si aldri
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er 29 år og venter nr 4 den 08 mars, de andre er snart 10, 4 & 7 år... Og folk kommer til meg og sier " skal du øke befolkningen alene eller?? " .. Var en tur på dans 2 juledag sammen med gode venner, da kom moren til en venninne av meg bort og sier " Nå må du få han derre mannen din til å sterilisere seg, du skal ikke gjøre det men mannen din" Visste liksom ikke hva jeg skulle si der og da... Snakket med hu venninna mi, og hu fikk sjokk... Hun fortalte meg at hu moren hennes går slik til mannen hennes og om at han må sterilisere seg... Hu kan ikke fordra moren, har ikke mye kontakt.. Hun har aldri sittet b-vakt for barnebarna sine, bare tenker party party.. 55 år og er full hver eneste helg... Men uansett så er det opp til hver enkelte hvor mangen barn en selv vil ha, de andre skal bare holde kjeft.. det er jo ikke de som får barn,,,
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Glemte og skrive at jeg har alle med samme mann, vi har vore sammen i snart 14 år og gift i snart 7 av dem.. Er like lykkelig enda :-))
Lilleleen Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Det er jo helt opp til dere om dere vil ha flere barn. Jeg tenker så heldig barna deres er som får flere søsken. Spesielt den yngste, da har det barnet en bror eller søster på sin alder:o) Så lykke til med å få nr.5 )
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Hei Om du skal bry deg om noen sine meninger, måtte vel det ha vært barna dine sine meninger om saken. Dersom dere har veldig lyst på fler barn, men ikke går for det pga et nummer/antal, tror jeg at dere kommer til å angre i ettertid å tenke som så, hvorfor gjorde vi det ikke når vi hadde så lyst?! For noen passer det å ha mange barn, mens det for andre passer bedre med 1 eller 2...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Drit i hva andre mener, ønsker dere en til så gå for det! Jeg har alltid sagt at jeg ville ha 4, fått mange reaksjoner på det også. Nå måtte jo vi ha hjelp for å få det til (IVF) så vi får være fornøyd nå når vi venter nr 2
mamstilsnart4 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2010 tusen takk for fine tilbakemeldinger jo jeg ønsker et barn til trives som fulltidsmamma og pappan har også lyst på en til så det blir et ønsket barn men er litt redd får de sårenede tilbakemeldingene som kan komme ,men barna har en mormor som gleder seg til og bli mormor på nytt hun viser full forståelse hun er elsdt av en søskenflokk på 5 men føler seg alene fordi det er et sprik mellom hun og de andre + at de andre har en annen mor da
glad i mange barn Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 vel vel må bare si til alle andre her att de må bare roe ned for tre-eller-fire-eller-fem...her er strax nr 8 på vei og med samme papps.vi HAR ALLTID ønska mange barn,og har alltid villet det og vært innstilt på det...TROSS ka alle andre sier...og gjett.....kan skrive bok om alle sleng bemerkninger og negative komentarer.t.o.m fra beste foreldre på begge sider...og fra fam.og kolleger osv.....mannen blir mobba på jobben av kollegane sine pga att vi har så mange barn...mine kolleger sier jeg må "knipe igjen"...no må du huske barn koster penger...de skal oppdras.de skal ha omsorg,oppmerksomhet....har dere ikke hørt om prevensjon....skal dere befolke jorden åleine....er du ikke sliten...osv osv osv osv....dååån grrrrr....kan telle på ei hånd de få positive tilbakemeldinger.....og vi har heller ikke sagt det til noen ikke fam engang før de ser det sjøl...gidder ikke....vet att det er bare negative komentarer likevell.....MEN VI OG DRIIIIITER i ka folk sier,,,,vi vil dette ALLE ER høyt ønsket,og planlagt og det er like stor staz hver gang ja...og de andre søskena er like gla og spendte for hver gang...de spørr og..."mamma korti kommer neste beibi..."de er veldig selvstendige,hjelper hverandre,alltid noen å leke med,gla i hverandre ....osv men litt dumt for de største-for de får ofte av skole kamerater negative komentarer for att vi er så mange....men tror ikke det bryr de...er så normalt og naturlig for oss att vi er mange....vi kooooser oss kjæmpemasse...pappen satt her en dag og sa..".huff jeg gruer meg til den dagen alle barna er voksne og ute av huset..men min trøst va jo att...det har sikkert kommet noen barnebarn til dess..."..nei vi lever en gang...kos dere...få sååå mange barn dere vil og ønsker...og drit i ka andre folk mener og syns...det er deres barn...det er dere som skal ta dere av de...og da har folk ikke noe med det å gjøre...så kan de synse og mene ka de vil...masssssse lykke til...har min fuuullle støtte her ja......=O) =O) =O)
LivK har født Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er yngst av en søskenflokk på 5, så jeg er VELDIG glad for at mine foreldre valgte å få så mangen barn! I tillegg er jeg faktisk den eneste av barna som selv har fått barn, så sånn sett var det bra at de valgte å få nr fem - ellers hadde det ikke blitt noen barnebarn der i gården Utrolig hyggelig å være en del av en sånn flokk også, selv om jeg kan tenke meg at det har vært travelt for foreldrene mine. Kjør på, sier nå jeg!
gullegget Skrevet 9. januar 2010 #14 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har alltid ønsket meg 4-5 barn,og har fått mange teite komentarer på det. Vi venter nå nummer 4:) Så hvis dere begge ønsker ett barn til, så er det bare å gjøre det!! Jeg skyller på at vi har for snille barn når komentarene kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå