Gjest Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Vannet vårt har frosset til is, og da har vi ikke vann til å lage melk til jenta vår... kan vi smelte snø? Vi bor i byggefelt, og det er jo biler som kjører forbi her, så er kanskje ikke så lurt pga eksos osv? Forbanna drittvær.....
___ Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Bedre å be om vann fra naboen og få tint opp igjen rørene. Jeg ville ikke brukt smeltet snø fra et boligfelt til matlaging. Bakterier drepes stort sett hvis du koker vannet, men tungmetaller ol blir du ikke kvitt.
Uro4 Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 DRITT kulde... Vi sto i 2,5 timer i natt å føna og støvsugde røra til dusjen... for å tine de opp... Dette er andre gangen de fryser..
*Rutletutt* Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Å nei, så kjipt:o( Hvor kaldt er det hos dere når vannet fryser sånn? Her frøs vannet til svigers i går og da måtte de varme opp rørene under huset eller noe...mye styr, men de hadde ikke vært hjemme og brukt vannet på noen dager. Bor på vestlandet og hadde vel lagt rundt minus 5-10 de siste dagene. Håper vi slipper fryste vannrør... Hva med å kjøpe vann på butikken? Men det hadde dere vel gjort om dere hadde hatt muligheten til det....nei, desverre ingen gode forslag her. Ville ikke brukt smeltet snø, nei...
Uro4 Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Hos oss var det mellom 20 og 24 i hele går og jeg dusjet på morgenen og da samboer skulle dusje kl 22 var det frosset... Så nå setter jeg alle kraner + dusj på varmt en gang i blandt så det er ruslasjon i røra...
*Rutletutt* Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Å fytti! Jeg fryser rævva av meg i minus 5 jeg...ikke vant til sånn kulde her på vestlandet;-) Håper det snart slipper taket nå.
lille sprelle Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Kjøp vann eller lån hos naboen! og et godt tips: la vannet dryppe hele tiden, det gjør at det ikke fryser så lett. Anbefaler å gjøre noe skikkelig med problemet på sikt. (isolasjon) fryser rørene, bruk varmepistol (forsiktig) på rørene.
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Styrer på med oppvarmingen nå. Får håpe at det funker,og at det ikke fryser igjen. Vi tett på 20 minus her nå, så det har nok vært enda kaldere i natt. Stakkars gutten vår var jo helt fortvila når han ikke kunne vaske henda etter han var på do =P Godt at vi har mye våtservietter sier nå jeg ^^ Har kjøpt 2 dunker på 5 liter med vann nå, så ser vi om det trengs mer på sikt. Har fått ordna oss sånn at vi får låne både dusj og vaskemaskin når det trengs. Ikke noe morsomt dette her... Får håpe vi får mer normal vinter neste år, og at dette er den eneste perioden i år :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå