Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har barnevernet plikt til å hjelpe et barn, om faren kun har midlertidig oppholdstillatelse (3 mnd) og han har et barn på 15 år, som er her kun på student visum? Dette er en sak hvor mange har prøvd å melde sin bekymring, men barnevernet sier hele tiden at det ikke er noe de kan gjøre, fordi faren ikke er norsk statsborger og ikke har permanent oppholdstillatelse, samt at barnet bare er her på student visum. Stemmer dette? Jeg har selv ikke vært i kontakt med barnevernet, men vil gjerne. Men ser det som nyttesløst om det er slik alle sier.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Hvis det var så enkelt, ville flere rømt til Norge med barn, og fått hjelp. Tror nok dessverre dette er riktig. Ei meget god venninne av meg er 100% norsk, og har ikke fått hjelp fra barnevernet til sitt 100% norske barn (tenåring), enda hun har tryglet om hjelp veldig lenge. Hvordan de da skal hjelpe noen som ikke "har rett" til hjelp, ser jeg på som lite sannsynlig, siden ressursene er så små til å hjelpe våre egne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå