Gjest Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Greier ikke å bestemme meg! Det vendbare er litt tyngre, noe som spiller en rolle med tunge simo.... Men. Det som ikke er vendbart er stivere å trille. Svigerinna mi sier at hvis hun skal ha ny simo skulle det vært _uten_ det vendbare handtaket siden hun aldri bruker det og at det er tyngre. Men; hun slutter å bruke vognen når barnet ikke er baby lenger. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha svart eller brun heller. Men det er nok bare et valg vi må ta selv Vanskelig å få tips og meninger der
2 hjertegull :) Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Vi har vendbart, og ville ikke værtdet foruten! Du kan snu vogna uten å måtte gå baklengs alt ettersom hvor sola står, og hvilken retning vinden blåser. Skal du ha barnet sittende oppe etterhvert, så er det også genialt til det. Min jente ble en helt annen unge å ha i vogn når hun fikk komme opp å se litt.. Du skal dog være forsiktig med å snu barnet fra deg i starten. Kan bli skremt eller nervøs når han/hun ikke ser deg... Lykke til med valget
Blopp1 Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Vi ble anbefalt av en av de ansatte på Barnas hus,om å IKKE kjøpe vendbart understell....!! Vi var også veldig i tvil,så derfor så fant vi ut at vi skulle rådføre oss med de som selger vogner. Med vendbart understell,så blir d en del extra deler på vogna. Og med extra deler,så kan d medføre risiko for flere skader.....i følge hun på Barnas Hus. Vi kjøpte uten vendbart understell,og har ikke angret på d. Er jo fort gjort å snu vogn-delen allikevel,er ett enkelt klikk-system.....
GuttemammaX3 Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg fikk vogna i gave, og ble litt skuffa da det ikke var vendbart understell på den, lurte på å bytte. Ble uansett ikke noe av at jeg byttet, og savnet det egentlig veldig sjeldent. Det er veldig enkelt å snu både bagen og sportsdelen, faktisk både med og uten barn i, bare et lite løft og et klikk... Og man gjør det uansett nesten aldri:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Ikke! Min tante jobber på babyshop og de anbefaler uten vendbart! Pga det er en del som lett ryker, og da får man ikke slått sammen vogna.. Selv ser jeg ikke behovet i et vendbart understell heller, har ikke noe problem med å gå med vogna andre veien liksom.. Men det er jo smak og behag som alt annet =) (Ps. Jeg ville gått for brun ) Hehe..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Vi tok uten (de var alt de hadde på lager da vi kjøpte) og jeg syntes først det var dumt, men så hadde jeg ikke brukt det mye likevel - så da var det jo greit.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Nå har ikke vi Simo, men Emmaljunga og har vendbart styre. Nå har jeg barn nr. 2 og jeg tror faktisk ikke at jeg har brukt det en eneste gang. Det første året vil man jo som oftest at barnet skal sitte mot deg og etter det så har jeg byttet vogn.. Hadde jeg valgt på nytt hadde jeg definitivt valgt uten, ja:) Svart vogn passer jo til alt og er klassisk og fint. Jeg har sort. Hvis det er en fin brunfarge så passer det også til nesten alt, så skjønner at det er ett vanskelig valg:)
lille sprelle Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Valget vårt falt på brio happy og selvsagt vendbart - kjempekjekt når ungen blir større og vil titte litt mer. Også kjekt når det er lav sol (hvilket det ofte er i Norge)
Gammelamazon Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Ville tatt uten. Hadde først en vogn uten, og bestemte meg for at neste vogn skulle være med. Praktisk ift vær og vind. Men etter å ha hatt vendbart understell i ett års tid nå, har jeg funnet ut at jeg like gjerne kunne klart meg uten. Man går sjelden lange strekninger i en enkelt retning, slik at sol og vind stadig kommer fra ulike vinkler, og man må eventuelt stoppe opp for å snu håndtaket den ene eller andre veien støtt og stadig. Min konklusjon er iallefall at vendbart er veldig greit i noen tilfeller, men man kan like gjerne klare seg uten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå