Gå til innhold

Svangerskapskurs i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes tydeligvis ikke noen komunale tilbud så jeg lurer på hvor i Trondheim drar dere på svangerskapskurs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har fått tilbud gjennom helsestasjonen, der hvor jeg går til jordmor. Skal i neste uke. Går du til jordmor? Trodde det var samme rutiner på alle helsestasjonene i Trondheim. Har ikke hørt om noen andre steder hvor de arrangerer kurs, bortsett fra Amathea.

Skrevet

Ok. Nei jeg går ikke til jordmor! De har ikke plass. Synes det er ett håpløst opplegg av trondheim komune!!! Så derfor sliter jeg med å komme meg på svangerskapkurs. Ingen jordmor ingfn kurs! Trodde alle i Norge hadde rett på det.

Skrevet

På Svangerskap poliklinikk på sykehuset lå det igår noe reklame for et kurs på Stjørdal som holdes neste uke tror jeg. Fødselsforberedende kurs het det.

Skal ikke på svangerskapskurs jeg, men får dobbeltime hos jordmor for å få info om fødsel etc. Regner med det holder.

Skrevet

Går til jordmor, og var på fødselsforberedende "kurs" for en tid tilbake. Jordmor leste opp to fødehistorier, og snakket litt rundt dette. Deretter så vi en film om fødsel. I mine øyne har du ikke gått glipp av stort. Jeg hadde nok litt urealistiske forventninger. Sett litt for mye amerikansk film, kanskje, hehe.

Skrevet

ENIG!

Var på et sånt kurs med en av mine tidligere gull, og ble kjempestressa og redd av det!! Kunne ikke falt meg inn å gjøre det igjen ...

Kan jo være forskjell på dem sikkert, men jeg opplevde det samme som Bibben 74 iallefall- og må legge til at jeg i utgangspunktet er veldig positivt innstilt,men dette var skuffende, hehe :)

Skrevet

Du kan søke på nett etc, men vet at de private kursene er veldig(!) dyre. For eks. dette:

http://www.lykkeligsomliten.no/svangerskapskurs.html

Du kan jo eventuelt høre etter om ikke du kan få være med på et fødselsforberedende kurs ved en annen helsestasjon enn den du hører til? Ring rundt til alle, så treffer du sikkert på en forståelsesfull jordmor. :) Eller så kan du ringe direkte dit du skal føde (St. Olavs?), så kan du få snakke med en jordmor der om fødselen.

Jeg var på helsestasjonen på et sånt kurs, dvs et par timer en kveld. Var forsåvidt greit, men lærte ikke noe som ikke står i bøker som f.eks. "Svangerskapsboken" og "Fødselsboken" som du får gratis på helsestasjonen eller hos legen.

Selv er jeg førstegangs, og føler meg mer forberedt etter å sett seriern "Jordmødrene" på NRK, som ligger ute på nett:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/285193

Lykke til, håper du finner ut av det! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...