Mammarama=) Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Datter mi på 3 hostet sånn at hun kastet opp nå i kveld..Hun er i helt fin form ingen magevondter.. Hadde dere sendt henne i barnehagen i morgen??? Tror neppe det er omgangssyken.. Kommer til å holde henne hjemme om hun har vondt i magen eller kasteropp mer.. Hvis deres barn kaster opp en gang og ikke er "syk" holder dere dem hjemme fra barnehagen??? Er ikke vandt med syke barn og barnehage.. Takker for svar..
tezzie Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jeg ville nok holdt ungen min hjemme, i hvertfall i disse omganssyke dager. Omgangssyke er veldig smittsomt, og om hun har et snev av det kan hun alikevel smitte andre. Om du rådfører deg med barnehagen tror jeg nok du får beskjed om å holde henne hjemme. Den beskjeden hadde i hvertfall vi gitt i den bhg jeg jobber. Min datter kastet opp en morning, hadde ikke feber, men fikk bli hjemme fra skolen. Hun var fin i formen den dagen, men når jeg skulle legge meg ved 01-tiden kastet hun opp litt til, nesten mer som en gulp. Dagen etter (fredagen) sov hun over hos mormor og bestefar, fordi hun var blitt frisk. Søndagen får bestefar omgangsyke og blir liggende i 3 dager.
miapia Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Hvis du er sikker på at hun kastet opp pga hostingen hadde jeg sendt henne i barnehagen men ikke sagt noe om oppkastet. Ikke for å lyve, men for å unngå misforståelser og unødig bekymring hos andre :-)
miapia Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Ungen hostet så hun spydde. Det er ikke omgangssyke. Det går dessuten ikke alle steder...
tezzie Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Man vet jo ikke, selv om hostingen utløste spyingen, så kan det alikevel være starten på noe. Mulig det at noen steder har sluppet unna omgangssyken, men om alle sender barna i barnehagen etter oppkast så kommer det nok til stedet ditt også. Men hvis barnet ditt har for vane å kaste opp når det hoster, og du er sikker på at hun er frisk, så sender du henne i barnehagen, men litt kjedelig er det jo om halve avd ligger med omgangssyken neste uke. Ditt barn kan reagere helt anderledes enn andres. jeg og mine barn lå èn dag med omganssyken hver, mens de andre lå i flere dager. poenget mitt er at man er smittsom selv om man ikke virker så veldig syk og ikke er så hardt rammet selv.
miapia Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Hun sier jo at hun dropper barnehagen om det skjer mer. Det er jo ikke akkurat sånn at det er en type omgangssyke som går sin gang rundt hele landet. Det går forskjellige typer i bølger gjennom hele året. Noen verre enn andre. Noen ganger er en uheldig og får det. Andre ganger er en heldig og slipper. I høst har vi sluppet billig unna da alle foreldrene i barnehagen er flinke til å holde barna hjemme raskt. Jeg er selv rimelig hysterisk på sånt. 48 timer ved diare osv.. Men i dette tilfellet ville jeg nok sendt ungen i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå