Gå til innhold

Kynnere eller baby som snur på seg?


påtjukka84 *fødeklar*

Anbefalte innlegg

Får sånn klemmende tak øverst i magen innimellom og lurer på om det er kynnere eller om det bare kan være babyen som sakte vrir seg..? syntes det er så vanskelig å kjenne hva som er hva jeg..kommer jo mye rare ubehag av at baby vrir seg og sparker i alle mulige retninger også.. men er kynnere eller modningsrier helst i bunnen av magen? eller kan de være på toppen også? førstegangs her som dere sikkert forstår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Magen blir helt stram og ganske vond mange ganger til dagen. Men veldig usikker på om det er kynnere eller babyen som beveger på seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har blitt forklart begynner kynnerne som oftest oppe og går nedover i magen. Når jeg har kynnere får jeg ofte litt problemer med å puste normalt også strammer magen seg helt slik at jeg kjenner kroppsdelene til babyen mye bedre utenfra. Synes det er vanskeligere å kjenne kynnerne nå som babyen er såpass stor, enn for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kynnere ofte kan minne om når du tar situps,og er i den possisjonen at du holder hodet/magen over gulvet slik at magen strammer seg. I den possisjonen er det også litt vanskeligere å puste enn normalt.

Når babyen beveger seg eller presser går det som regel mye fortere (ihvertfall hos meg) over enn ved en kynner, og bare en mindre del av magen er rammet..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får et merkelig press i ca hele magen og magen blir helt hard og jeg føler meg varm, men det gjør ikke vondt. Får dere vondt? Skal kynnere gjøre vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er sånn det føles her også!! ikke vondt nei, bare litt ubehagelig.. og blir varm i ansiktet her også.. men er så usikker på om det bare er baby som presser seg lengre utover mot magen på en måte eller om det er kynnere..hmm.. vil så gjerne ha litt konstruktiv smerte her nå altså!! ;) hehe tålmodigheten lenge leve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...