Gå til innhold

håper at mange vil svare:-) jeg er helt utslitt og redd egentlig. baby på 2 mnd - utrolig urolig-griner ikke men hyler, jeg vet ikke


ღprinsesse&prins&prinsesseღ

Anbefalte innlegg

 

hva jeg skal gjøre. måtte gi opp amming for hun ble så urolig når hun skulle amme, tok litt og så begynte hun å hyle og sovnet av utmattelse. pumper og gir på flaske. hun kan være urolig når hun får flaske også. hun drikker egentlig best hvis det har hendt at hun sover og blir sulten - får flaske mens hun halvsover-sover. hvis hun er våken så drikker hun bittelitt 40-50 kanskje( da har det vært 3 1/2-4 1/2 t mellomrom mellom måltidene), mens hvis hun sover kan hun drikke opptil 140-150 ml HVA kan være grunnen???

 

merker at hun er litt roligere nå siden vi har begynt å gi flasker sjeldnere, det kan gå alt fra tre - fire - fem timer. hun drikker seg mett.

var mye mer urolig når hun fikk oftere, jeg trodde når hun grein, og hadde ny bleie og ble båret at hun var sulten og tilby mm, d kunne være en halv timer eller 1 t eller 1 1/2 imellom, men hun ble bare verre.

 

dette begynte når hun var ca 2 1/2 uke. på det verste så kan hun grine en time, sove ca 45 min og så grine igjen og slik var det fra ca 7-8 om morgenen til ca 01-0130 om kvelden. da sovnet hun og sov egentlig ganske bra (avbrutt av en flaske en gang mellom kl 3-5)

 

de siste nettene har hun begynt å være urolig om natta også rett før hun skal få mm og ca 1-2 etter mm)

 

om dagen når hun sover sover hun veldig urolig. sjeldent at hun sover uten lyder mm pleier å bysse henne nesten hele veien for at hun skal sove ihvertfall 45-60 min

har pleid å sove greit når hun blir trillet ute eller når vi er i bilen, men de siste par dagene har ikke det fungert heller.

 

jeg føler meg så trist og lei meg. hva er galt

 

har tenkt kolikk, prøvd minofom hjalp ikke, har egentlig kuttet ut all mat/drikke som kan gi henne magetrøbbel.

har vært hos manuelterapeut for 3-4 uker siden - litt låsning i rygg/nakke men ingenting alvorlig, og ikke nok til å behandles da. skulle se det an....

 

jeg tror at jeg har fått med meg det meste her. beklager at det ble langt, men jeg trenger råd eller høre om noen som har vært i liknende situasjon.

 

skal prøve og legge mg litt nå og hvile. er helt utslitt. sambo har sovet i et par timer nå så han skal overta hvis hun får "anfallene" sine igjen som eg sier

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Ta en tur til kiropraktor eller manuell terapaut.

Ei jeg kjenner hadde det på samme måten med første...hun hyyyylte, gråt ikke men skikkelige hyl.

Viste seg etter mange mnd med slikt at hun hadde vondt i ryggen fordi hun hadde KISS

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/hovedside

 

Så prøv en tur til kiropraktor eller manuell terapaut, de kan sikkert også gi deg tips på øvelser dere kan gjøre selv med henne hjemme, som f.eks litt babymassasje osv.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe så nå at du har vært hos manuell terapaut ;-)

 

Du kan også forsøke ammete og fenikkel te om du ikke drikker det i dag.

Jeg bruker Kloster sine som man får kjøpt i helsekostbutikker. Da kan jeg spise hva jeg vil uten at lillemor får vondt i magen.

 

Du kan også koke opp Fenikkel te og gi ca 10 ml i hver flaske. Fenikkel gjør at luftboblene i magen sprekker opp og blir mindre og ikke så vonde å få gjennom systemet. Anbefales virkelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten gutt på 2 måneder som kan bli helt hysterisk - ja helt rar, sent på kvelden når vi skal legge oss. Heldigvis går det relativt raskt over, best å la han sovne på puppen. Ellers er han veldig snill, og gråter sjelden, men kan få det for seg om kvelden. Han virker sulten, henger i puppen og puster raskt. Og illskriker når han ikke dier. Pappan mener han får for lite mat, og vi har gitt han en flaske mme (100-135 ml Nan1) like etter at jeg har ammet han. Det kan han bli utslått av og sovne, men ikke alltid. Er han ikke altfor ille, hjelper det med smokk. Selvfølelig etter at han har rapet fra seg. Funker ikke smokken, bysser jeg han i mørket mens han sitter/halvligger på brystet, snakker rolig til han og stryker han over ryggen.

 

Jeg har tenkt på om han har ømfindtlig mage, kanskje han ikke tåler at jeg får i meg melkeprodukter? Helsesøster sa det var en slitsom og lsngvarig prosess å teste ut dette, da du må skippe alt det er melk i over en periode på to måneder før du ev. ser resultater. I tillegg mente hun det var få dette gjaldt. Jeg har også tenkt tenner, at han er overtrøtt osv. Jeg tror det er viktig at man ikke stresser seg sekv opp, men bevarer roen, men det er lettere sagt enn gjort når jenta di holder på så lenge!

 

Tidligere var han også plaget med luft i magen, da klynket han mer, trakk bena opp til magen og prompet masse, men bæsjet sjelden. Det var helt tydelig han hadde vondt i magen. Minifom hjalp til en viss grad for oss, men du må gi det til hvert måltid over minst to dager, litt slitsomt synes jeg. Men du verden hvilen effekt manuell terapi hadde, han ble et nytt menneske! Vi var der en gang for to uker siden, og vel verdt å prøve. Kanskje du skal gi det en sjanse til, men gå til en annen hvis det er flere der du bor? Eller test kiropraktor. Vi ble henvist til fysioterapeut fra helsestasjonen, men fysioterapeuten trodde han hadde en låsning i nakken (han ligger bare på en side med hodet, kan være et tegn på KISS som nevnt over), og henviste videre til manell terapeut. Vel, det var ingen låsning, men hun trykket han oppover ryggen med håndbaken. Jeg nevnte ingen ting om hvordan han var, så overraskelsen hos oss var stor, men endringen er påfallende, Vi tror ikke det er en tilfeldighet, Jeg har lest at tarmene kan ligge i uorden hos småttisene, så kanskje det var det lille som skulle til, åfå trykket de på plass? Skal dit igjen om to uker, og skal forhøre meg litt mer da. Uansett, han bæsjer plutselig ordentlig 3-4 ganger i døgnet, promper lite og gråter sjelden

 

Kolikk er det hvis barnet skriker tre timer eller mer i løpt av et døgn, og da hjelper ingen ting! Men det går vanligvis over ved tre måneders alder.

 

Vel. det var mine tanker rundt vårt barn som kanskje kan hjelpe deg, uten at jeg er noen som helst ekspert. Har du hørt med helsesøster forresten, hun bør jo ha noen råd å komme med?

 

Lykke til videre. Jeg skjønner godt din fortvilelse, og vil gjerne høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...