Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 kan sove gjerne til 0200 på natten og siste måltid var før leggetid i 6-7 tiden ?altså 7 timer uten mat???Min datter kan sove så lenge om gangen på natten,men syntes egentlig ikke noe om at det går så lenge mellom måltidene!En periode våknet hun på slaget hver 3de time,men det har hun vist sluttet med. De på helsestasjonen sier jeg ikke skal la henne gå lenger enn 4 timer om natten ,mens andre sier at man aldri skal vekke en sovende baby!Hun har gått fint opp på konntrollene og allmentilstandene er fin! Hva ville dere gjort?
Ranveig R Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Kor gamal er ho? Eg har aldri vekka ein baby om natta for å mate. Dersom du er så heldig at ho søv om natta bør du la ho sove. Så sant ho legg fint på seg sjølvsagt. Supert om babyen kjenner forskjell på dag og natt )
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Så lenge hun går opp i vekt og er blid og fornøyd trenger du nok ikke å vekke henne. Jeg ville hvertfall ikke gjort det. Jeg ville kun vekket en baby som ikke gikk opp nok og med det viste at hun ikke klarer å regulere inntaket selv:)
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Jeg ville ikke vekket henne. Har diskutert dette med flere leger på HS og alle sier det samme. Ikke forstyrr rytmen hennes..... du kan angre på det senere:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Hm. Min fire måneder gamle datter spiser og legger seg ganske fast kl. 21:30, sover til 05:30, sovner igjen og våkner for neste måltid kl. 11:00! Men hun er "god i holda", og ligger øverst på vektkurven. Hadde hun vært slank eller tynn, eller slet med å få i seg mat, hadde jeg vekket henne hver 3-4 time. Iallefall om hun var yngre.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Hun er 6 uker....Sorry det var jo litt viktig å få med:) hi
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Altså, klokken 05:30 får hun mat altså :-) Går ikke fra 21:30 - 11:00 uten mat :-D
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Ville ikke vekket henne. Når hun er 6 uker, greier hun seg fint uten mat i 7 timer på natten. Lengre og. Hun våkner hvis hun blir sulten!
Anne:-D Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville latt henne sove. Så lenge hun legger fint på seg får hun i seg nok mat.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 La henne sove. Du merker på vekten om hun ikke får nok mat. De fleste babyer våkner av seg selv når de er sultne..
NormaJean Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville fint latt henne sove! Så lenge hun er blid og fornøyd, legger på seg og slikt så er du bare kjempeheldig som har en liten sovebaby;) Hvis du lurer på om hun legger på seg så er det jo bare å veie henne på HS en gang i uka, da får du jo sett om det går riktig vei eller om du må sørge for at hun spiser mer om natten.....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #14 Skrevet 7. januar 2010 La henne sove du:) Hun våkner jo om hun er sulten. Vi måtte våkne datteren vår hver 3. time da hun var nyfødt, men det var fordi hun ikke fikk nok mat (ammeproblemer) og vi måtte få henne til å legge på seg. Ellers er det ingen vits å våknet et sovende barn, når de fint våkner av seg selv om de er sultne:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Det sa helsesøsteren til meg og at jeg ikke måtte la det gå mer enn 3-4 timer mellom måltidene. Men hun sover så godt gjerne 4-5 timer mellom alle måltid, bare noen ganger 3 timer. og hun sover fra ca 22-2230 til alt fra 08-10 uten mat på natta. Jeg vekker henne ikke, hun får mat når hun vil, nytter ikke og tvinge de heller. Har jo jobba for og få henne til og sove rundt ikke søren om jeg ødelegger det når hun er blid,fornøyd og legger bra på seg. Syns ikke man skal høre på ALT de sier på helsestajonen. Gjør det man føler er rett selv. Skulle jeg hørt på sykehuset og helsestasjonen hadde ungen min vært vrang, og fått aaaaaalt for lite mat.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #16 Skrevet 7. januar 2010 jeg hadde ikke vekt opp ungen, når hun er 6 uker, så kan hun gå lengre uten mat.. og så lenge hun går opp i vekt for hver kontroll.. nei, om hun skulle bli sulten på natta, så vil du nok høre fra henne ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #17 Skrevet 7. januar 2010 Det sa de som jobbet på barsel til meg også.., fordi hun var så liten.., men jeg lot henne sove når hun var så gammel som 6 uker, for da hadde hun lagt på seg fint og jeg så at det manglet henne ingenting.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #18 Skrevet 7. januar 2010 jeg har heller aldri vekket barna på natta,sistemann er itilegg prematur fikk mat hver tredje time døgnet rundt.Men ved 6mnd alder snudde d og han begynte sove fra 9 tia på kvelden fram til 6-7 på morran.Fikk beskjed om å bare la han sove.Så lenge vekten øker som den skal kan di regulere d selv;)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #19 Skrevet 7. januar 2010 bare jeg som fikk beskjed på kontrollen om å la ungen sove gjennom natta? på kontrollen til min 6 uker gamle ungen, spurte jeg om det stemte med 3-4 timer mellom hver mat runde på natta.. jenta mi virket så grinete når jeg vekte henne rundt 3-4 på natta.. da fikk jeg beskjed om at jenta mi antaglig ikke trengte mat så ofte.. fikk råd om å prøve frem til neste kontroll å ikke vekke henne på natta, men heller la henne sove, og mate henne når hun våknet og ga beskjed om at hun var sulten.. som sagt. så gjort.. og neste kontroll hadde hun fin vekt oppgang..
Gjest Sauen har julekuler på Skrevet 7. januar 2010 #20 Skrevet 7. januar 2010 Vi vekket yngstejenta vår om natta, men hun sov 12 timer om natta fra den dagen hun ble født, var litt liten (2860 når hun ble født) og spiste ikke så mye om dagen. Sluttet med det rundt 2 mnd. alder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå