alse Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Har sett av forskjellige steder på nettet at akupunktører gjør dette ulikt. Noen anbefaler start rundt uke 34-35, andre i uke 38. Noen sier 2-3 behandlinger, andre 1-2 ganger i uka i mange uker. Noen sier at for tidlig start gir risiko for for tidlig fødsel, andre at dette er helt risiko- og bivirksningsfritt. Det er også forskjellig hvor mange og hvilke punkter de vil bruke (selv om de fleste ikke sier noe om dette). Til sammen blir jeg litt forvirret, men tenker at det sikkert er mange forksjellige retninger innen akupunktur. Derfor lurer jeg på om det er noen som har egen erfaring med modningsakupunktur - når, hvor mye, virker det osv osv???
Elis84 Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jeg vet ikke hva som er "riktig". Men ha nå vært til modningsakupunktur på føden tre dager på rad. Startet da jeg var 38+4. Skal videre ha ca tredjehver dag fram til termin om en og en halv uke. Da setter hun nåler for å få igang fødselen pluss stripping.
alse Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 Så spennende! Hvilket sykehus er det? Trodde ikke det var mulig å få slik behandling på sykehuset.
dolly29 Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg hadde modningsakupuntur med førstemann. Gikk vel 1-2uker før termin 3ganger). Ikke for å være negativ, men fødselen varte i noen døgn og babyen ville ikke ut, måtte bli satt igang tilslutt:( så jeg skal ikke bruke det denne gangen...
Elis84 Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Sørlandets sykehus Kristiansand. Det er ikke alle som får, men jeg får pga at jeg har vært til fødselssatale der pga fødselsangst. Er klar over at det ikke er noen garanti for at det vil funke, men syns det er verdt å prøve i alle fall.. Ellers kan man gjøre det privat også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå