rødt&blått Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 at den er utsatt 1 uke!! Kan de gjøre sånt mot folk!!!? Fikk ikke det første brevet før i seneste laget heller, kun 11 dager før undersøkelsen, men da var jeg jo snar til å ordne med jobb, gubben sin jobb osv, sånn at vi får blitt med begge to! -og nå avlyser de bare... Jeg som nesten har nedtelling på timernivå her! Ikke har jeg mulighet til å ta den nye datoen heller, da taper i såfall både sambo og jeg lønn, så da lønner det seg heller å ta privat alikevel... angrer på at jeg ikke bare gjorde det fra starten nå.. ååå, dustesykehus! Blir så irritert, gledet meg sååå mye og vært sååå stolt over å ha klart å holde meg i skinnet og ikke bestille privat UL.. Blir en sinna-telefon dit i morgen ihvertfall!
velsignet med to Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Jobber selv på sykehus, og vet at det er MYE uforutsett som kan dukke opp i siste liten slik at timer må utsettes, så dette er nok helt vanlig. Skjønner at i forkant av en slik undersøkelse er man spent og utålmodig, og vil minst i verden utsette den, men sånn er det, desverre...
Vårspire-2010 Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 men dere skal jo ikke tape lønn på dette?! Det er jo en lov som sier at dere skal få lønn selvom dere går på kontroller i arb. tiden! Og UL er viktig del av kontrollene.. Ring dit i morgen du og hør hvorfor du ble flyttet
NormaJean Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 utrolig synd da:( men jeg jobber også på sykehus, og slike ting må man faktisk bare regne med.... det er enormt mye logistikk inne i bildet og er det slik at det ikke er kapasitet så er det bare sånn! Skjønner det er dumt for dere som har gledet dere, men hadde ikke gått så langt som å si møkkasykehus, de gjør jo ikke dette for å være slemme? Men dere skal ikke tape penger (iallefall ikke du) DU har rett på sv.skaps kontroller i arbeidstiden. Håper dere finner en løsning. Men som vårspire skriver, det går ann å ringe å høre hvorfor dere ble flyttet, kanskje det ordner seg allikevel. Men husk, man kommer lenger med sukker enn sitroner........
rødt&blått Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 Hei NormaJean, du må ikke ta alt så bokstavelig!! Når du leser et sånt innlegg, må du jo også lese "mellom linjene" at dette er et ene og alene frustrajonsinnlegg fra min side... der og da trengte jeg å få ut det jeg mente om situasjonen, og "dustesykehuset" er (dessverre) det jeg selv er ansatt ved! -Men med bakgrunn i at jeg tidligere har endel negative erfaringer fra aktuelle avdeling, så har jeg ikke dårlig samvittighet for å skrive dette i et ellers noe urasjonelt innlegg!! Bedre å få ut frustrasjonen på forumet og få støttende tilbakemeldinger i en anonym verden, enn å fremstå som en drittunge per telefon, eller hva?! -ja, for jeg er faktisk ikke så dum som det kan fremstå av dette innlegget, men hadde jeg vært det, så ville jeg nok ha følt meg forferdelig liten av din "bedrevitenhet"! -et lite tips til ettertanke kanskje? Men jo, jeg syns det er dårlig når de gir info så kort tid i forveien. Sambo får ikke betalt lønn, men jeg gjør dersom det er i arb.tiden, problemet er at jeg den aktuelle uken jobber nattevakter (ekstra) og dermed blir undersøkelsen ikke i arb.tiden.... jeg er ikke superwoman heller og trenger den søvnen jeg kan få..
Nickey Mouse Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Jeg fikk flyttet ul-timen min tre ganger jeg. Bare halvannen uke i tidsforskjell, men ble litt frustrert - når kommer neste brev liksom. Var heldigvis sykemeldt da, hadde jeg vært i jobb hadde det blitt vanskelig å planlegge. Greit at man får betalt, men de fleste trenger jo gjerne å planlegge fraværet sitt også... Men det var virkelig verdt ventetiden. Jm og lege tok seg kjempegod tid, forklarte alt så godt, snakket masse rundt og det var en hyggelig opplevelse. Tenker som så at det er bedre å vente til de har ordentlig tid til en
NormaJean Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 men i alle dager, ikke bli så sinna da. jeg svarte deg nå bare på en hyggelig måte, har da ikke kalt deg dum eller noe..... MIn bedrevitenhet? herregud, det var da ikke bare jeg som svarte at slikt kan skje på ett sykehus? Nei, beklager så mye at jeg såret dine følelser, men syns kanskje at du overreagerte i svaret ditt til meg..... du skrev at du skulle komme med en sinna telefon i morgen, mitt råd var nå bare at du burde ringe, men kanskje være blid istede for sur. jaja..... jeg kan nå ikke vite alt det du skriver i dette svaret ditt, beklager at jeg ikke kan tolke mer enn de opplysningene du kommer med i hovedinnlegget ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå