Gå til innhold

Brystreduksjon og amming. Noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det var 50/50 om jeg kunne amme eller ikke, men så leste jeg i en av grvavidebøkene mine idag at det stort sett ikke var mulig å amme etter brystreduksjon fordi kanalene var kuttet.. Håper sånn at jeg skal kunne amme minsten når hun kommer, og ble så lei meg når jeg leste om det idag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigerinne med brystreduksjon har kunnet amme alle sine tre litt, men har måttet gi tillegg også. Men de har noe stoffskifteproblematikk i familien også, så det kan hende det er derfor de har måttet begynne med mme med en gang, hun fortalte nå med andre og tredjemann at hun hadde ganske masse melk. Verdt å prøve!

Og hvis ikke det går, så er det faktisk ganske koselig å gi med flaske også, og det gir helt andre muligheter for pappaen til å få den fine nærheten med måltidene også, og andre muligheter for mor til å kunne gjøre sånne sprø ting som å gå på kino uten å få vondt i puppene fordi man har melkespreng, og uten å få angst for at pappa eller barnevakt ikke klarer å få i babyen morsmelk fra flaske :)

Håper du får til litt sånn som min svigerinne! Lykke til!

Skrevet

Jeg har tatt samme operasjon og har fått skriv fra sykehuset at enten så kan man fullamme, eller bare litt, eller ikke i det hele tatt.

Så jeg hadde nok ikke trodd på det som står i boka di at en stort sett ikke kan amme i det hele tatt. Dette kommer an på hvor mange kanaler som er kuttet etc.

Kan du amme bare litt så er jo det og bra, i dag finnes det god mme, så tror ikke det skal være noe problem.

Risikoen om å muligens ikke kunne amme gir de alltid beskjed om før en slik operasjon.

Krysser fingrene for at du kan amme!! :)

Skrevet

Jeg drømte en natt at jeg fikk ut nok melk til avdelingen, hehe. Håper virkelig at jeg får ut nok/noe melk til babyen!

Skrevet

Skal gi deg det beste svaret som er. Det kommer ann på hvor mange melkekjertler som forsvant i operasjonen og om brystvorten ble tatt helt av og flyttet eller bare kuttet rundt.

Har du "jentetegn arr" rundt det brune, ned og smil? Da har de bare tatt bort under og de kjertlene på oversiden fungerer bra som regel.

Ingen kan si noe % messsig om dette og det eneste du kan gjøre er å prøve da det jo ikke er noen som vet hvor mye som er tatt bort.

Lykke til!

Skrevet

Kan ikke si at jentetegn arr var så bra svar - hva sa du det var?

Det er helt sant som du sier Marnarmamma, vanskelig å si om hvor mye en kan amme.

Om de ikke har tatt bort for mange melkekjertler, kan de allikevel ha kuttet over mange melkekanaler - da vil en ikke få ut nok melk.

Uansett, vil det være feil å si at de som er opererte mest sannsynelig ikke kan amme i det hele tatt (slik det va rbeskrevet i boken til HI).

Skrevet

Heisann!

Jeg har tatt en reduskjon, og når min første kom, kom også melka. Han var prematur og ville ikke suge selv, så etter 14 dager ga jeg opp hele greia. Håper at denne babyen er mer sugevillig, for jeg har tro på at dette skal gå bra. Men er forberedt på at det kommer til å kreve en større innsats av meg i starten, for å få i gang produksjonen max. SÅ får vi se om jeg produserer nok, eller om vi må ty til flaske i tillegg.

Jeg ser ut som et lappeteppe da, med arr fra hit til dit, opp og ned.... så vi får håpe at neste operasjon gir litt penere resultat når den tid kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...