Gå til innhold

Ekkelt spm... Håper noen vet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer litt blod i lamme avføringa når jeg er på do.. Det har gjort det noen dager nå, og kommer hver gang.. Lurer på om det kan være hemoroider?? Men skal ikke det være vondt?? Kjenner ingen smerte..

Litt ekkelt, men håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være hemoroider uten at du har merket de. Særlig innvendige er litt snikete. Pass på å drikke veldig mye vann, spis med veldig jevne mellomrom og litt fiber i alle måltider, så bør det gi seg. (eller oppsøke legen og høre om noe annet kan gjøres selvfølgelig:) )

Håper det går over snart:)

Skrevet

Åkei, trodde man fikk smerter ved hemoroider! Men det var bra det "bare" var det"

Skrevet

Jeg sliter med hemoroider etter første svangerskap, har ikke turt snakke med noen om det.. men har lest at det er vanlig å få når man går gravid pga trykket nedover. Jeg har utvendige hemoroider, og det gjør ikke vondt men kan være ubehagelig. Det hender det blør ved avføring, men så lenge jeg passer på å ikke få hard avføring går det greit. Man kan visst lettere blø når man har invendige hemoroider, så hvis du ikke kjenner eller ser noe utenpå er det nok innvendige hos deg. Legen min sa at det mest sannsynlig ville "tørke inn" og forsvinne etterhvert etter graviditeten, men de forsvant ikke - og nå er det 2 1/2 år siden. Er gravid igjen og håper bare ikke de blir verre/flere denne gangen.

Hvis du bekymrer deg veldig kan legen din se på det, men skjønner at det kan være ubehagelig..

Lykke til :-)

Skrevet

Det er jo nærliggende å tro at det er hemorider, selv om disse oftest forbindes med smerter. Jeg ville likevel tatt dette opp med legen, evt på neste kontroll, for å forsikre meg om at det ikke er andre årsaker. Det mest vesentlige er jo om det er friskt blod som kommer, det tyder jo på at det er blødning langt nede i tarmen, eks. hemorider, er det ikke friskt blod ville jeg i hvertfall fått time raskest mulig.

Lykke til :-)

Skrevet

Hvis det er utvendige hemoroider så fortvil ikke. Var hos jordmor i dag hvor hun kunne fortelle at man ofte får dette i løpet av graviditeten, men at disse kunne man fjerne helt. Det beste rådet hun kunne gi, og det eneste som hun mente funket, er å ise de ned. Ta isbiter i f.eks en gummihanske (som legene har) og gå med dette en stund. Eventuelt kunne man ta et bind, klippe det i to og dynke det i iskaldt vann og gå med dette. Må nok gjentas noen ganger vil jeg tro... Tilslutt ville de skrumpe inn og forsvinne helt - selv om det er hemoroider som du har fått ved tidligere svangerskap.

Skrevet

Tusen takk for svar og tips!!

Syntes det var litt ekkelt om legen skulle undersøke dette, hehe:) Det er friskt blod som kommer på papiret, så jeg regner med det er hemoroider da.. Jaja, noe skal vi vel plages med under graviditeten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...