Gå til innhold

Tilvenning av ny seng!

Aquarius*Løve & Lille Tvilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere med tilvenning til ny seng?

Poden har fått seg ny seng, junior-seng. Han fant fort ut at denne kan jeg stå opp fra selv...;-)

Hvor lang tid tok det med tilvenning hos dere?

Vi har fremdeles grindsenga stående på rommet hans, så etter x-antall runder med å stå opp og følge han tilbake til senga, har vi lagt han i den. Når han har sovnet legger vi han over i den nye, så han våkner der.

I kveld, fjerde kvelden roet han seg og sovnet i den nye senga:-) Men jeg tror kanskje det var fordi han var veldig trøtt!

Noen som vil dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jenta vår på 2 har nettopp fått seg stor seng. Hun begynte å sove der fra 1.januar. Og det har gått over all forventning.

Vi tok bort sprinkelsenga, så hun hadde ikke noe annet alternativ. Snakket veldig mye om at hun nå skulle få stor seng og gjorde litt stas på det. (Hun har også fått melk på flaske til nå:/ så vi skulle kutte ut det samtidig)

Når vi skulle legge henne første kvelden sovnet hun etter 5 min! Og det var uten melk og! Vi ble overrasket da. Hun våknet halv tre på natten, da kom hun inn til oss. Vi fulgte henne bare inn igjen, tok litt tid før hun sovnet igjen. Men hun gikk ikke ut av mer.

Neste kveld gikk hun utav da vi skulle legge henne. Men sovnet etter ca 1time. Og etter det har hun lagt seg fint og sovet hele natten!

Men kviling på dagen er umulig.. da skal hun bare ut av og leke...hehe.

Vi har også tatt litt ekstra puter og tepper i sengen for å gjøre det litt lunere og tryggere.

Lykke til:)

Skrevet

Vi har nettopp byttet til stor seng til treåringen. Vi har snakket litt om at han var stor gutt og skulle få stor seng. Vi tok også ut den gamle sengen slik at han ikke hadde noe valg.

Når han skulle legge seg, bare smilte han og klatret opp i den nye sengen sin. Har hatt to netter nå hvor han har våknet og sutret, men i natt, tredje natten, har han sovet fint.

Har gått mye bedre enn jeg trodde:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...