Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om man kan se noen tegn før det "bryter ut"? Ellers noen gode tips for å unngå det? Sitter her å lurer på om det er det jeg får, er vanligvis veldig tynn, og nå er magen i full strekk :S Ser noen rare merker på begge sidene av magen, mulig det bare er utslett, er jo super-tørr om dagen...hmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smører inn magen hver kveld med en ekstra fet krem. Vet ikke om det hjelper, men har noen venninner som mener at det er lurt, så da gjør jeg det;)

Har, så langt, ikke fått noen merker og mamma fikk ingen så jeg krysser fingrene xxx

Skrevet

Hm, ikke for å skremme noen, men når jeg skulle ha sønnen min hadde jeg kommet til uke 30 og noe uten strekkmerker og tenkte for meg selv at dette her går jo skikkelig bra. Så plutselig var de der. Rett før fødselen. Magen, lårene OG hoftene...*gremmes*

Tror ikke det har så mye å si om du smører deg eller ikke, men du kan få tørrere hud i svangerskapet så det er lurt å spandere på seg et lag bodylotion nå og da:)

Skrevet

ugh!

så dårlig gjort at de skal dukke opp sånn plutselig på tampen!!!

jeg bruker babyolje på pupper, mage og lår hver gang jeg bader.

føles hvertfall bra ut og holder på fuktigheta helt til dagen etter!

også fet krem de andre kveldene.

Skrevet

Jeg er 29+4 idag, og har ikke fått noen strekkmerker enda iallefall;)

Kjøpte Dr.Greve Strekkmerkekrem på Apoteket da jeg fant ut at jeg var gravid, og har smurt meg med den hver dag:) Den er veldig god, samtidig som at den lukter kjempegodt:)

Håper jeg er heldig at det fortsetter sånn;)

Skrevet

Tror ikke jeg har fått noen fler enn de jeg allerede har :P

Men er nok lurt å smøre inn mage, pupper og lår med fuktighets krem. Det myker opp huden slik at det ikke får merker. Finnes mange ulike ting man kan bruke også, feks jordnøtt olje til å smøre seg inn med som visstnok skal hjelpe :)

Skrevet

Det sprekker så langt ned i huden at ingen kremer i verden kan motvirke det, vi snakker rene gener her. Ikke at det hindrer meg i å prøve selvsagt, og her smører jeg med anti-strekkmerkeolje fra Clarins når jeg kommer ut av dusjen og hele kroppen med fet krem før jeg legger meg fordi huden min er ekstremt tørr nå.

Har fått noen små på siden av magen, ett under magen jeg bare kjenner med fingrene, men forventer egentlig fullt utbrudd da jeg har dårlige gener og en del strekkmerker fra vektøkning tidligere.

Er uke 25 nå.

Skrevet

Jeg fikk ingen strekkmerker ved 1. graviditet, og da smurte jeg meg hver morgen og kveld. Men samtidig har jeg også hørt at det er genetisk og at det ikke er sikkert det hjelper. Allikevel føler jeg selv at huden føles mer "elastisk" når den holdes fuktig. Anbefaler sterkt å bruke Spenol, den er billig og fet - og 1 litersflaske på Obs koster kr 55, den har man hele svangerkapet og litt til. Har hørt at den også blir brukt til å smøre spenene til kuer, så de ikke skal bli såre :-) Dermed smurte jeg også brystene med den, den er parfymefri. Ble aldri sår på brystvortene, noe som er veldig vanlig i begynnelsen av ammingen.

En annen ting jeg vil nevne i samme slengen,dersom du ikke har hørt om det, er at det finnes olje til å smøre på "mellomkjøttet" fra ca uke 30. Den skal gjøre huden der mer elastisk og dermed forhindre at man revner under fødsel. Jeg brukte den sist og skal definitivt bruke den igjen! Har anbefalt det til venninner, og alle har god erfaring. Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men jeg velger da å tro at den har sin hensikt :-) Jeg brukte merket Weleda olje, hvis du søker på det på nettet kommer det forhandlere som selger både Weleda strekkmerkeolje, brystvorteolje og fødselsforberedende olje (til mellomkjøttet).

Lykke til :-)

Skrevet

Hei

Jeg er 34+2 og har enda ikke fåt strekkmerker. Prøver å være flink å smøre meg etter dusj på setet, hoftene, magen og brystene, men vet ikke om det er derfor eller om jeg bare er heldig. Kommer kanskje an på huden i utgangspunktet også. Men smør deg iallefall ofte å har du gjort det dukan for å forebygge. Gro Nylander skriver også om strekkmerker i boken "På vei", blant annet at det er større risiko når huden er så stram at en ikke lenger greier å løfte opp en hudflik mellom 2 fingre.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...