Gå til innhold

Visste ikke hva jeg skulle svare....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når min sønn kom til meg i kveld (han er 11) og spurte om jeg kjente noen som kunne manipulere, noen i familien, noen som kunne få folk til å tro noe som ikke var sant...!

De siste dagene har jeg og mannen hatt noen diskusjoner på kveldene da jeg er i ferd med å bryte opp fordi jeg ikke orker han og hersketeknikkene hans, egoet hans og måten han er manipulerende. Men i diskusjonene har jeg aldri brukt disse ordene, for da vet jeg han tenner på alle......så han kan ikke ha hørt det der.

Men det som var så rart, var at etter han hadde spurt, og jeg hadde svart litt bortforklarende så sa han: er pappa sånn? (med et lurt smil om munnen)

Og før han la seg, så spurte jeg han hvorfor han hadde spurt om pappa var manipulerende, hvorpå han sa at han bare lurte. Og da jeg spurte om han trodde at pappa var sånn, så sa han "JA"!

Hvordan går jeg videre med dette, vil jo gjerne vite om hvorfor han sier sånn om pappa'n sin, vil gjerne vite hvor det kommer fra!

I mine mørkeste tanker fantaserer jeg om at mannen min vet hvor jeg befinner meg i forhold til separasjon, og at han allerede har begynt å forberede ungene "mot meg"......men det er bare mørk fantasi, min frykt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at din sønn bare er en observant og smart liten gutt som ser mer enn du tror. Spør ham hva han mener pappa lyver om og får andre til å tro da vel. Han vet nok noe du ikke vet.

Skrevet

Sønnen din ser kanskje det samme du ser. Du kan jo spør gutten din om faren har sagt noe spesielt ettersom han begynte å tenke på dette.

Skrevet

Hi

De hadde vært på kino i kveld, han og pappa'n, og det var der de hadde pratet om manipulasjon (en historie fra et sykehus hvor de hadde fått folk til å tro at de var syke, selv om de ikke var det, for å se hvordan manipulasjon virket på folk).

En ting var at han pratet om det, men at han spurte om pappa var det. Det var litt merkelig.

Jeg får spørre han i morgen, pappan og jeg er jo nærmest ikke på talefot og han tar ikke hintet en gang, om det så skulle være en mulighet!!!

Skrevet

I den alderen går det fint an å legge sammen to pluss to. Hvis han har lært seg ha manipulering er, og tenkt over situasjoner, går det fint an at han har oppdaget hvordan hans far kan være.

Skrevet

11 åringer er smarte. Ikke undervurder gutten din.

Skrevet

hør på instinktene dine du!! de fleste slike tanker får man ikke helt uten grunn.....

ta med barna, og reis..... lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...