Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Hei Er det noen som kan hjelpe meg med noen ting jeg ikke finner ut av ang. permisjon. Jeg skal være hjemme i perm fram til ca mai 2011. Vet ikke om jeg kommer til å gå ut i jobb den siste mnd før sommerferien enda. Mitt spørsmål gjelder lønn/feriepenger sommeren 2011. Jeg har jo da ikke opparbeidet rett til feriepenger, fra nav får man bare for 48 dager. Jeg kan jo ikke jobbe fra 20. juni fram til august, for da er jo elevene i ferie. Hva skal jeg leve av disse månedene? Hvordan har andre løst dette? Kan arbeidsgiver evnt. finne noe annet enn undervisning til meg slik at jeg får mulighet til å tjene opp lønn? Håper noen kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Regner med at du jobber i det offentlige? Da vil lønn bli utbetalt av arb.giver og du vil slik få full feriepengedekning. Du må tre inn i stillingen før skoleslutt i juni, for å få løn i avspaserings-/ferieperioden.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Nå et ikke jeg hva som foregår i skoler når de er stengt, men kjenner ei som jobber i administrasjonen i en ungdomsskole og hun jobbet hele sommeren så noe jobb er det vel:) Jeg ville bedt min arbeidsgiver om oppgaver den sommeren, og dersom det ikke hadde gått hadde jeg nok forsøkt å skaffe meg en sommerjobb..Lykke til:)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det der har jeg vært igjennom to ganger (har to oktoberbarn) og det er ingen problemer. Alt går som vanlig ) Du får feriepenger som du pleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå