Gå til innhold

Trenger middagstips igjen jeg ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i 30 års dag på lørdag,og vi får ett vennepar på besøk til middag før 30 års dagen,så er jeg litt tom for ideer til hva jeg kan servere.

Han ene som kommer ville ha noe vi kan drikke rødvin til (han har nettopp begynt å like rødvin hehe)

Tips mottas med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp :)

Jeg er ingen mesterkokk,så trenger litt tips :)

Skrevet

Jeg er heller ingen mesterkokk og jeg HATER rødvin, men hva med pepperbiff med fløtegratinerte poteter og grønnsaker?

Skrevet

nammmm, kjente jeg fikk vann i munnen nå jeg.. :-)

Skrevet

NAM! Ja jeg fikk også det!

:D Hørtes så digg ut at jeg satser på det :)

Skrevet

Biff er jo supergodt til rødvin..

Eller omvendt hehe :o)

På Rema selger de entrecote i sånn stor bit, tror det er 600gr eller noe jeg.. sånne er veldig fine å servere av til gjester.

Man bruner de i panna , kryddrer først med feks salt,hvitløkspepper,pepper, bruner i godt smør og legger de over på plate eller i en form..

Så skal den inn i ovnen i ca 25-30min..

Hvile på benken i 5-10min og skjæres opp i skiver.

Veldig mørt kjøtt, og veldig godt..

Ofte mye fett på rundt, dette skjærer jeg vekk, nok med fettet som er i midten..

Dette er i den "serien" de har der med middagstips til under 100lappen.

Så kan du ha enten fløtepoteter til, bakte småpoteter med krydder,bakt potet, saltkokte poteter, hjemmelaget pommes frites av vanlig potet og søtpotet (bakes i ovnen)

Eller ris om du liker det bedre.

Asparges topper som er stekt litt i steikepanna i smør er også godt til.

Det samme med varm mais, steikt løk,sopp osv..

Saus...

Slå¨til å lag en god en fra bunnen, med feks fløte,soyasaus,pepper,creme fraiche og litt buljong

Eller du kan lage stuing av soppen, da trenger du ikke saus i tillegg :o)

Mmmm sulten hehe.

Skrevet

Jeg går for mammaen til Isak sitt forslag, med soppstuing til. Jeg lager soppstuing slik:

Stek champingjong, løk og hvitløk, krydre med salt og pepper. Hell over fløte og la småputre noen minutter. Ha i litt maisenna dersom du vil ha den litt tykkere. Nam!

Eller server biffen med godt hjemmelaget kryddersmør eller hvitløkssmør. Da trenger du helle rikke saus.

Liker også ovnsbakte tomater med fetaost, hvitløk og chili til biff.

Skrevet

Ja bakte tomater er kjempegodt til! :o)

Jeg og lager soppstuing nesten slik, bare at jeg har i litt rømme eller creme fraiche og litt brunost og sukkerkulør i fordi jeg liker den brun og ikke hvit , sær som jeg er hehe :o)

Skrevet

Min er brun uten sukkerkulør... Steiker soppen ganske lenge, og bruker ikke så mye fløte, da blir den ganske så lysebrun iallefall (jeg avskyr sukkerkulør:)

Skrevet

oi, ovnsbakte tomater med fetaost hørtes godt ut :) hvordan gjor du det a? bruker som regel bare vanlig ost jeg, artig å prøve noe nytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...