Gå til innhold

Hvordan er det med vekten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er jo forskjellige, men jeg 170 høy, 18+3 og har gått en del opp i vekt i jula. Det er vel kanskje på tide nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 1.65, 17 uker og har gått opp 2kg. Er vel om en mnd eller to at vekta virkelig begynner å bevege seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,80 høy, 15+5 og har gått opp 200 gr foreløpig :o) Spiser og koser meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,64 og i uke 15 + 5. Veide 56 før jeg ble gravid, og nå har jeg endelig stagget meg tilbake til 56 igjen etter at jeg gikk ned endel i starten pga. kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 høy,16+4 og har allerede gått opp 6 kg,d varierer veldig fra person til person. Har 2 fra før og da la jeg ikke på meg mer enn 12 kg før fødselen. Ser ut til at d blir ganske mye mer nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 18 å har lagt på meg 3 kg....har egentlig nok kg formye så prøver å ungå å legge formye på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 18 uker på vei, er 1.60 høy og har gått opp 6 kg :o( Har vært dårlig med diverse plager så jeg ikke har orket å trene, men i går var jeg på en høypuls time på sats og det var utrolig deilig. Hadde normal vekt før jeg ble gravid, så jeg spiser for det meste det jeg har lyst på, men kuttet ned på godis ol. etter utskeielsene i julen.

 

Har en "streng" lege som mente 10 kg opp i løpet av svangerskapet burde holde, men så lenge jeg er relativt sund (skal jo kose seg litt i helgene i det minste!) tar jeg de kiloene som blir over relativt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 175 høy og har lagt på meg 5 kg jeg,er 17+0. Er jo veldig individuelt hvordan folk legger på seg har jeg lest og hørt. For føler ikke at de 5 kiloene jeg har pådratt meg er bare fett,men skal begynne på yoga nå og begynne å trene igjen. Har vært veldig slapp og sliten,men bedre nå. Håper på å ikke gå opp over 12,skal gjøre mitt vaffal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 2 kg, er 15+5. Puppene mine har vokst en del, så der er noe av vekta, og resten er på magen, jeg kjenner at den er tyngre selv om den foreløpig ikke står ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 cm, er 18 uker i dag og har ikke lagt på meg. Magen og puppa vokser, men er en del kvalm så jeg sliter litt med å få i meg mat.

Sist spratt jeg opp nesten 3 kg de tre første mnd. Gikk opp totalt 12 kg. Litt anderledes å være gravid denne gangen nå som jeg må fly etter min lille klatremus på 15 mnd. Får liksom ikke tid til å sette meg ned og tvinge i meg selv mat. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

168 høy og gått opp 6 kg i uke 18. Vekt oppgangen avhenger av utgangspunktet ditt. Jeg hadde lav / undervektig BMI før jeg ble gravid, og har derfor gått opp litt mer enn gjennomsnittet. Har to barn fra før og gått opp mellom 18 og 20 kg i graviditeten, men har vært nede i utgangspunktet etter 6-10mnd. Uavhengig av amming eller ikke. Så min kropp trenger litt ekstra når den er gravid og skal amme etterpå. Overrvektig eller normalvektig trenger kanskje ikke så mye å tære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

177 høy og har gått ned 2 kg :S har ikke matlyst og har slitet med kvalmen.. men derimot har jeg nok og gå på så verken jeg eller jordmor er bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 170 høy og siden jeg ble gravid har jeg faktisk gått ned 10 kg har vært mye dårlig så nå veier jeg 56,5kg uke 16 nå begynner kvalmen og gå bort så håper jeg snart klarer å gå oppover igjen. her et barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh my god så lite folk har gått opp!! jeg er uke 18 og har gått opp 6kg. Men veide bare 45 kg før da.. så kanskje greit å gå opp litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 høy, i uke 17 og veier akkurat det samme som da jeg ble gravid. MEN er litt tjukkas fra før av etter forrige svangerskap, så synes det er helt supert at lille i magen tærer litt på det ekstra jeg har:) spiser helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 1.78 og har gått opp ca 1-2 kg nå i uke 20. har slitt litt med apetitten, men har nå begynt å spise som en ulv, så kiloene er vel rett om hjørnet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått ned ca 9 kg pga ekstrem svangerskapskvalme. Er 20+5 uker på vei nå. Håper det snart skal snu og at jeg klarer å gå opp litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 uker nå. Er 171 høy og veide lite før graviditet. Har nok lagt på meg rundt 6kg og det kan nok puppa ta skylden for!! :) Var A-cup og er nå stor C. Har også stoor mage (legen mente jeg måtte være lengre på vei, men det vet jeg jeg ikke er. Har UL neste mandag). Legen sa jeg ikke skulle tenke på vekta da jeg var undervektig fra før. Kan godt legge på meg masse bare jeg spiser sundt.

 

Har en veninne som er gravid i 6 mnd og hun har lagt på seg 18kg allerede!! Hun ser ut som om hun skal føde når som helst...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 18 og har gått opp 3 kilo! Er egentlig veldig fornøyd med det! legger meg nok på lista max 14 kilo som legen sa;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 20 fulle uker. Gikk ned 4-5 kg pga kvalme og oppkast fram til uke 15 og har etterpå lagt på meg de samme kiloene igjen. Er nå på samme vekt som før jeg ble gravid, men har kilo å ta av, så glad om jeg ikke legger på meg alt for mye. Selv om jeg ikke har lagt på meg i antall kilo merker jeg likevel at magen tar litt mer plass i klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...