Gå til innhold

angående overgang fra mm/mme til vanlig melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini har er snart 1 år og har begynt å få smake vanlig melk, noe han liker godt..

men det jeg da lurer på er hvordan og når jeg skal begynne å kutte morgen-flasken ??

dagen begynner med en flaske mme, noen ganger drikkes hele andre dager bare halve..og så grøt 1-1,5 time senere...spiser fem måltider tilsammen inkludert flasken.

hvordan og når bør man kutte vekk morgen flasken og hvordan spiser/spiste deres barn på den alderen??

første her så aldri gjort dette før =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bare gitt han grøt til frokost og så vann til drikke. Når han blir småsulten eller skal ha seg en hvil litt senere kan han heller få en flaske melk. Vi har ikke hatt noe morgenflaske her, ikke siden han begynte med vanlig mat 3-4 måltider daglig rundt 8 mnd.

Skrevet

Meg igjen... i følge helsesøster kan man bare gi kumelk i stedet for mme så lenge barnet vil ha det og er rudnt 1 år, men helst ikke gi mer enn 5 dl til dagen fordi for mye melk hemmer jernopptaket.

Skrevet

oki..takk for svar..

hs sa at vi kunne begynne tilvenning fra ca 11 mnd..

men begynte å tenke på den flasken hin dagen =)

alle andre flaske-måltider ble sakte men sikkert byttet ut til fast føde, men morgen flasken ble liksom bare der.,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...