Gå til innhold

Andre lærere her inne? Spørsmål i forhold til permisjon.


E-79

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg jobber som lærer og har et spørsmål i forhold til uttak av permisjon. Er det ikke slik at vi får igjen 5 uker av ferien? Men sånn jeg tolker yrket vårt så får vi lengre ferie (ca.8 uker) fordi en del av det regnes som avspasering. Hvor blir denne avspaseringa da av når vi går ut i permisjon? Jeg tenker da på ørten elevsamtaler, foreldremøte på kveldstid, retting av stilbunker osv...Burde ikke dette vært kompensert på en eller annen måte?

 

Jeg trives kjempegodt i yrket mitt altså, men kom bare til å tenke litt på dette...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får kun 5 uker ferie ja. Jeg er også lærer og hadde permisjon i 07 og venter nå i 10. Faktisk så tror jeg det var sånn sist at jeg fikk 4 uker og 1 dag, fordi vi var den eneste yrkesgruppen som ikke har fått 5 uker ferie, men jeg tror kanskje det er utbedret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er også lærer og lurte på det samme da jeg var gravid i 08. Da fikk vi bare 4uker+1dag ferie og syns det virket veldig urettferdig i forhold til den innsatsen vi la igjen i løpet av året. Men du får prøve å tenke på det slik: Det året du er ute i permisjon får du jo ikke opparbeidet deg en slik avspasering, men får likevel ca 8 uker ferie neste skoleår.

 

Håper du fikk litt ut av dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette hvis man bare har vikariat? Byttet jobb i høst og fikk et vikariat som egentlig skulle vare til juni, men siden jeg er gravid så blir det bare ut april..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse