Gå til innhold

Andre lærere her inne? Spørsmål i forhold til permisjon.


E-79

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg jobber som lærer og har et spørsmål i forhold til uttak av permisjon. Er det ikke slik at vi får igjen 5 uker av ferien? Men sånn jeg tolker yrket vårt så får vi lengre ferie (ca.8 uker) fordi en del av det regnes som avspasering. Hvor blir denne avspaseringa da av når vi går ut i permisjon? Jeg tenker da på ørten elevsamtaler, foreldremøte på kveldstid, retting av stilbunker osv...Burde ikke dette vært kompensert på en eller annen måte?

 

Jeg trives kjempegodt i yrket mitt altså, men kom bare til å tenke litt på dette...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får kun 5 uker ferie ja. Jeg er også lærer og hadde permisjon i 07 og venter nå i 10. Faktisk så tror jeg det var sånn sist at jeg fikk 4 uker og 1 dag, fordi vi var den eneste yrkesgruppen som ikke har fått 5 uker ferie, men jeg tror kanskje det er utbedret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er også lærer og lurte på det samme da jeg var gravid i 08. Da fikk vi bare 4uker+1dag ferie og syns det virket veldig urettferdig i forhold til den innsatsen vi la igjen i løpet av året. Men du får prøve å tenke på det slik: Det året du er ute i permisjon får du jo ikke opparbeidet deg en slik avspasering, men får likevel ca 8 uker ferie neste skoleår.

 

Håper du fikk litt ut av dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette hvis man bare har vikariat? Byttet jobb i høst og fikk et vikariat som egentlig skulle vare til juni, men siden jeg er gravid så blir det bare ut april..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nyttige tilbakemeldinger. Helt sant at en får jo lang ferie året etter at en har vært hjemme i perm, så da går det vel kanskje opp i opp. Når det gjelder vikariat, så vet jeg rett og slett ikke. Siden ikke vikariatet ditt varer til over sommeren, så har du vel kanskje ikke rett på å få igjen ferie? Hvis ikke du får forlenget vikariat da slik at du kan komme tilbake når du er ferdig i mammaperm? Evt. får deg ny jobb som du kan begynne i etter mammaperm? Lykke til uansett- håper du får skvisa ut lengst mulig permtid:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også hjemme i perm i 07:)

 

Hvor mye jobber dere? Jeg har jobbet fullt fram til nå, men regner med å redusere til 80% pga bekkenet ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og forstått det slik at en mister opparbeidet avspasering til sommeren. Jeg har selv term i april, og synes det er blodig urettferdig nå når jeg sitter og retter tentamener på kveldstid uten å få noe igjen for det. Men som nevnt over, så får jeg det tilbake til neste år.

 

Mitt problem er at det er svært vanskelig for kommunen å imøtekomme mine ønsker for avvikling av perm. Jeg synes de(kommunen) ikke kan forvente at far skal ta sine 10 uker samlet, etter mors perm. Jeg kunne tenkt meg at pappa og "lille frøken" skal få mulighet til å ha alenetid før hun har blitt 10 mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...