Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 har gått opp 3 kg på en mnd!!!!! er dette veldig mye? er i uke 25. Det er alt jeg har gått opp i graviditeten da men.. synes det høres voldsomt ut..
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 3 kg opp i uke25...Alle vet jo at dette er for mye. Nutrilett på deg nærmeste måneden, eller hva..?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Er vel ikke noe fastit svar på dette, med mindre du har gått opp 20kg liksom.. Syns ikke 3kg var så masse.. Morkake veier jo litt, babyen veier noen gram, og livmoren veier litt.. Så lenge du har spist sunt, og lagt på deg, så tror jeg ikke de 3 kg er så farlig.. Har du kun spist potetgull og sjokolade vil jeg tro det er skadelig..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det er ikke mye med 3 kg på en mnd...babyens vekt øker jo med nærmere 200 gram i uken..det er 800 gram med bare baby det! I tillegg har vi alt det andre...fostervann, morkake, livmor, osv osv... Dessuten er det normalt å gjøre vekthopp, spesielt når man er såpass langt på vei.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Da jeg var kommet til min uke 25, hadde jeg bare gått opp 2 kg i svangerskapet. Men mellom uke 25 og uke 27, gikk jeg opp 3 kg! Deretter roet det seg ned, og har bare gått opp 1,5 kg siden da... Er i uke 34 nå. Jeg fikk også et "what-the-fuuuuuck"-øyeblikk;D
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Gikk opp 5 kg på en uke når jeg var i uke 10, legen sa det var mye pga luft osv.. At vekten kom til å gå litt opp og ned det neste halve året. Og at barn, morkake, melkeproduksjonen osv til sammen kommer til å veie over 12 kg så ingen grunn til bekymring om du går litt opp i vekt Og du bør spise litt mer en du pleier nå også.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 takk for gode svar ble bare litt overrasket på kontrollen. Men babyen begynner jo å bli stor.. Spiser som jeg gjorde før jeg ble gravid. Passe sunt og variert
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Opplever at vektøkningen kommer i rykk og napp, og at den ikke er "rettferdig" i forhold til fysisk aktivitet og energiinntak. Men rask vektøknong kan også være symptom på svangerskapsforgiftning, at kroppen binder vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå