Gå til innhold

Tomater - mattips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe alt rart man skal ha mye av.. Men det har seg slik at jeg har fått flere kilo tomater, hehe og nå sitter jeg å grubler på hva skal jeg bruke alle disse til før dem blir dårlige... Noen gode forslag... tomat på pizza jo der går det 1-2... i salat 1-2.. hm nei noen forslag?? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnstørka tomat, som i soltørka, og de kan oppbevares lenge. Tomatsuppe er godt, fyllte gratinerte, tomatsaus til pizza og pasta som du putter i fryseren for en kjapp pizza...

Skrevet

Lage tomatsaus... hm litt avansert for mine kokkekunnskaper, men har du en enkel oppskrift...?

Fyllt og gratinert med hva?

Takker for tips og hjelpe :) flere?

Skrevet

Det ehr er dødsgodt, enten som forrett, minimåltid eller kveldssnacks!

Skjær tomater i små biter som blandes med olivenolje, hakket basilikum, litt hakket rødløk og gjerne oliven hvis du liker det. Ha også i litt salt, pepper og en dæsj sitronsaft.

Så tar du frossen butterdeig, tiner platene og kjevler dem l i t t ut. Ikke paddeflate altså, bare et par cm lengre i hver retning.

Del hver plate i to, ha på et pr ss med tomatblandingen og stek i ovnen på 200-225 grader til butterdeigen er gyllen. Skal ikke pakkes inn altså, bare legges oppå.

DRITGODT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...