Renate :-) Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Hehe alt rart man skal ha mye av.. Men det har seg slik at jeg har fått flere kilo tomater, hehe og nå sitter jeg å grubler på hva skal jeg bruke alle disse til før dem blir dårlige... Noen gode forslag... tomat på pizza jo der går det 1-2... i salat 1-2.. hm nei noen forslag?? :-)
erteposen + 4 Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Ovnstørka tomat, som i soltørka, og de kan oppbevares lenge. Tomatsuppe er godt, fyllte gratinerte, tomatsaus til pizza og pasta som du putter i fryseren for en kjapp pizza...
Renate :-) Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 Lage tomatsaus... hm litt avansert for mine kokkekunnskaper, men har du en enkel oppskrift...? Fyllt og gratinert med hva? Takker for tips og hjelpe flere?
Hikken Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Det ehr er dødsgodt, enten som forrett, minimåltid eller kveldssnacks! Skjær tomater i små biter som blandes med olivenolje, hakket basilikum, litt hakket rødløk og gjerne oliven hvis du liker det. Ha også i litt salt, pepper og en dæsj sitronsaft. Så tar du frossen butterdeig, tiner platene og kjevler dem l i t t ut. Ikke paddeflate altså, bare et par cm lengre i hver retning. Del hver plate i to, ha på et pr ss med tomatblandingen og stek i ovnen på 200-225 grader til butterdeigen er gyllen. Skal ikke pakkes inn altså, bare legges oppå. DRITGODT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå