mrogvs Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 .. oppkast i hus, igjen!! Det startet natt til i dag; gutten, senga, dyna og puta var full av spy! Det har pågått, non-stop, i hele dag... Jeg har gitt han blåbærsaft (fikk tips fra HS) i små mengder i dag, men det kommer like fort opp igjen.. Han var så slapp når jeg skulle legge han at jeg måtte støtte hodet hans (han er 1 1/2år) når jeg løfta han opp... Noen som har flere tips som er gode for magen/kroppen når man har omgangssjuka?
giggsi Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 farris og eplejuice salte kjeks vann med sitron
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Salte kjeks og små mengder drikke. jerne brus med tesje. Husker når jeg var liten at jeg fikk kavring og sitronbrus. God bedring til gutten din.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Foresten: Omm almentilstanden er veldig dårlig og han tisser lite ville jeg kontaktet lege. lett for at de blir dehydrerte disse små..
mrogvs Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2010 Takk for tips Vi har prøvd med farris og eplemost, men han liker ikke kullsyre, så da er også brus utelukket.. Salte kjeks skal vi prøve i morgen, da matlysten har vært dårlig i dag! Du som foreslo sitron i vannet? Skal sitronen gjøre godt for magen eller er det bare for å smaksette vannet?
mrogvs Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2010 Dårlig med tiss i bleia i dag, da alt av væske har kommet opp igjen... Så vi skal kontakte legekontoret i morgen!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 hvis han er så slapp at du må støtte hodet hans, så bør du kanskje sjekke han hos legen så han ikke er dehydrert.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 Var ikke jeg som fårelo det men sitrin i vannet var en av de få tingene som hjalp meg å beholde litt væske under svangerskapet..Har med ph og gjøre, at ph-en i det de drikker ikke er så forskjellig fra ph-en i magesekken. Bl.a derfor det funker så dårlig med melk, for da blir det en ganske stor kjemisk reaksjon der nede;-)
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #10 Skrevet 6. januar 2010 Datteren min på 17mnd. hadde spysyken i jula. Hun holdt på i nesten 1 uke. Alt kom opp og hun var så slapp at hun ikke reagerte når vi kledde på henne for å ta henne med på legevakta. Hun sov ca. 22 timer i døgnet. Hun var veldig tørst, så drakk en del, men alt kom opp igjen. Fikk tips om å kun gi et par spiseskjeer med farris og eple (husker plutselig ikke hva det heter). Hun ble illsint og var så tørst, gråt fordi hun ikke fikk mer. Men, det hjalp. Hun klarte å holde på væske og ble gradvis bedre. Vi ristet ut kullsyren av farrisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå