Gå til innhold

BIOmor og BF...

Anbefalte innlegg

Skrevet

To nye idiotiske begrep jeg har lært her på dib.

Stakkars unger sier jeg bare...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt forferdelig å si noe så ille som biomor og barnefar...!!!

Skrevet

Hvorfor stakkars unger? Mine kaller meg mamma, men jeg er biomor.....

Skrevet

Jeg sier barnefar om far til barnet mitt for han er far i ordets rette forstand, men han er ingen pappa

Skrevet

Jeg haaaater de uttrykkene, og tar dem aldri i min munn. Jeg sier "pappaen til x". Sier faktisk heller aldri stemor. Sier x, hun som er sammen med pappaen til x".

Jeg kan også styre min begeistring for "sambo" som brukes titt og ofte her på dib. vet ikke hvorfor, men jeg hater det.

Skrevet

tror du virkelig at folk går rundt og bruker disse begrepene muntlig...???

"lille venn, i dag skal du få være med BF på aketur" haha

Skrevet

Mener du stakkars unger som har mødre som bruker forkortelser på forum? Tror det finnes barn som blir utsatt for verre enn det..

Skrevet

Biomor er helt idiotisk, ettersom et barn bare har én rettmessig mor. Stemor blir noe annet, og skal ikke ta fra moren retten til å kalles mor. Er barnet adoptert derimot, kan jeg skjønne biomor. Barnefar brukes av hele samfunnet. "Og hvem er barnefaren?" spurte legen meg om da jeg var gravid. Pappan blirfor dumt når man snakker med offentlige personer.

Skrevet

det heter vel igrunn biologiske mor og biologisk far...

om man skal forkorte bør man forkorte begge likt..dvs biomor og biofar..

dersom man skal bruke utrykket barnefar..bør en si barnemor også..(noe som i realiteten betyr ett barn som er far eller mor..men som her på bim kun er ett begrep om far dersom mor og far ikke bor sammen...underlig nok...)

det som er mest riktig er å omtale mor som mor, far som far... er man adoptivmor, stemor eller lignende....så er det de som skal få tilnavnene til mor...da det er de som er "nye" mennesker i barnas liv...

nei ... syns dette er en sær utryksform som jeg har lært på bim

Skrevet

Er jo ikke utrykk jeg bruker tale,men her innne skriver jeg ikke navn. Så for å oppklare alle evt missforståelser så bruker jeg biomor.

Men i det daglige mor til X ,ellr X ,mor til X. regner med det fleste gjør det?

Syns det er greit folk skriver det her inne jeg,da vet en hvem det er snakk om. Snakk om å være hårsår da?

Er du ei som blir omtalt som en biomor kanskje?

Skrevet

Ja, jeg er biologisk mor til et barn ja, men godt gift og ingen planer om skilsmisse!

Å lese på disse sidene bidrar til å styrke ekteskapet! For gud så tragisk mange av disse stebarna har det! Får helt vondt i meg av å lese uttalelser og holdninger til stemødre:(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...