Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Nå blir jeg skikkelig stresset... Jentungen har fått Dispril mot forhøyet trykk i lungene. Hun har hatt feber en god stund, og er litt forkjølet. Hun har kun fått èn dose, på 18 mikrogram. Så leser jeg i pakningsvedlegget at det frarådes sterkt å bruke Dispril til barn, pga. faren for Reyes syndrom. Er jeg da helt hysterisk, som blir superstresset for dette? Det er jo en kjempefarlig sykdom... Jeg synes også det er litt rart at legen har foreskrevet den medisinen, når han vet at hun er litt småsyk for øyeblikket, uten å si ifra til oss om den bivirkningen det i verste tilfelle kan få.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Nå vet ikke jeg forhistorien her, men forhøyet trykk i lungene (antar at du mener forhøyet trykk i lungekretsløpet, altså pulmonal hypertensjon?) er alvorlig det og. Jeg vet heller ikke hvordan legene behandler dette hos barn, men noe av behandlingen hos voksne. Desverre så forskes det svært lite på medisiner til barn, da det ligger lite penger i dette for legemiddelselskapene. Det en da ofte ender opp med er å dele opp voksenmedisiner og tilpasse det vekten til et barn. Det er desverre realitetene. Dette har det vært fokusert noe på i media i det siste, tror dagbladet hadde en lang artikkel om det bl.a. Hvis du er i tvil, ring legen igjen i morgen, spør om grunn til behandling og om han har drøftet det med pediater (barnelege). Vanligvis skal små barn med alvorlig sykdom behandles av barneleger. God bedring til den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå