Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 har skrevet inn dette på 2.trimester også, men det er kanskje flere her som kan svare.. forhpentligvis de på nav går det jo ikke ann å få tak i eller få klare svar... Per dags dato jobber jeg i et vikariat på 85% stilling i kommunen, hun jeg jobber for har fått innvilget ett år til med sykepermisjon og skal evt over på attføring fra januar 2011.. Om jeg ikke hadde vært gravid ville jeg fått fortsatt videre i 85% til januar 2011.. Dette har enhetslederen min skrevet bekreftelse på som jeg kan vise til NAV! Kontrakten på vikariatet jeg har i dag går ut 30.05.10, jeg har termin 18.05.10 og skal ut i permisjon i slutten av april.. Jeg har gått skole fram til juni, pluss hatt en lang sommerferie.. og jeg har ikke tjent så masse før de siste 2 månedene (november og desember), hvor jeg har gått i 85 % vikariat.. Vil jeg få permisjonspenger på grunnlag av 85% stillingen jeg går i? selv om dette er et vikariat? vil de regne permisjonspenger som om jeg skulle vært fast ansatt? Eller regner de gjennomsnittet av de beste 6 månedene jeg har jobbet fram til jeg sender inn søknaden? for om de regner ut gjennomsnittet må jeg vente så lenge jeg kan med å levere søknad, for jeg har jo tjent dårlig helt fram til november.. men om de tar utgangspunkt i kontrakten og stillingsprosenten min kan jeg jo sende inn søknaden og bli ferdig med det.. noen som skjønner? ble kanskje litt innviklet dette, men håper noen forstår hva jeg mener og vil fram til
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 De regner ut permisjonspengene dine av forventet inntekt de siste 6 av 10 mnd før termin. Og så lenge du har kontrakt på jobb til du går i perm og har hatt den inntekten de siste 6 mnd så er det den inntekten de går etter. Send søknaden til NAV når du er i uke 28-30, fikk jeg anbefalt ihvertfall. Og husk all dokumentasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Som off. ansatt vil arbgiver. betale lønn som vanlig, og få dette ref. av nav. Så lenge du har 85 % stilling i det du går ut i permisjon vil dette være utgangspunktet for foreldrepenger uavhengig av hvor lenge du har hatt denne still.prosenten. -dette forutsetter at du har arb.avtale i kommunen ut permisjonstiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå