Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 barnet bor fast hos bf og har samvær med mor i 10-12 uker i året. det spleises på reiseutgifter til og fra, men ellers har far alle utgifter med barnet... er det riktig at mor skal betale halvparten av reguleringen? det er snakk om ca 5000,-
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Da jeg hadde regulering betalte mamma alt. (bodde fast der). Men mamma fikk igjen en viss prosent av NAV.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 En kan søke særbidrag. Og det går nok etter bidragsprosenten som er satt, etter det jeg forstår. Vet du den, så vet du hva far og mor skal betale av totalsummen. Deles altså etter inntekt.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 ja det er jo det jeg trodde også... og at han eventuellt kunne søke sosialen om det er vanskelig... aner ikke hvordan jeg skal gripe dette an... sitter med kun 16000,- i mnd og faste utgifter på 13000,- med 3 i husstanden... trodde han skulle ha slike utgifter når barnet bor der? når jeg får en anstendig inntekt (studerer), så har jeg bidragsplikt....men inntil da trodde jeg han måtte ut med dette jeg..? HI
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 har ikke hørt om dette før jeg :S far har vel minst 80-90% av omsorgen og jeg har vel 10 da... vi har felles foreldreansvar selvsagt! jeg har for lav inntekt til å betale bidrag. HI
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Nav refunderer ikke alle typer behandling av bittfeil f.eks mindre bittfeil. I de fleste tilfellene refunderer imidlertid trygdekontoret større eller mindre deler av utgiftene til regulering av barn og ungdom under 18 år avhengig av hvor stor bittfeilen er.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 http://www.alenemedbarn.no/samv%C3%A6r%20og%20bidrag%20s%C3%A6rtilskudd.htm
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 etter hva jeg kan se av linken kan far søke nav om jeg kan betale andelsvis etter min inntekt et ekstra bidrag? men poenget er jo at jeg ikke har bidragsevne. den er satt til 0,- da har han ingen andre muligheter? jeg vil at ungen min skal ha regulering, men jeg har ingen mulighet til å betale 5000,- egenandel, eller 1000,- for den saks skyld... egenandelen er satt til ca 10000,- som han vil dele på 2... :S skjønner jo hvorfor han vil det... han har en helt vanlig middels industriarbeiderinntekt, og det er en stor sum for ham også... er det ingen tilskudd man kan søke ang dette? som ikke går på min eller hans økonomi, men det offentlige? HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Alt som kommer utenom vanlige utgifter skal vel deles? Og det er vel ikke noe å klage for? Det koster å ha barn! Har selv bonusdatter og sitter i andre enden enn HI fordi vi har barnet her på vanlig samvær ennenhver helg og litt utenom. Ikke god økonomi her heller, men vi har spleiset på briller, tannlege etc. Dette har mammaen krevd (og hun kan reglene til punkt og prikke tror jeg;)) men vi også tatt som en selvfølge. Skulle bare mangle. Så blir det havregrøt og ingen frisør en stund, da...Men dette er lass man får dra sammen!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Hvis du ikke betaler bidrag på grunn av at du ikke har bidragsevne skal du ikke betale for tannreguleringen. Om dere avtaler noe privat er selvfølgelig en annen sake. Den som har den daglige omsorgen kan søke om særtilskudd fra den andre parten i slike tilfeller, men da må den andre parten ha bidragsevne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå