Gå til innhold

Aller første kontroll neste tirsdag, 12 januar!:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg endelig bestilt meg min første time hos legen for å få bekreftet en gang for alle at jeg faktisk ER gravid.. er utrolig spent..! :)

Men hu dama som tok telefonen sa at det var vanlig å vente til uke 12 (!) før den første kontrollen og var derfor ikke så altfor interessert i å gi meg time så raskt..

Så det blir jordmora framover ja, for å si det slik!!!!

Men er det vanlig å få høre hjertelyden allerede på første kontroll? Litt avhengig av hvor tidlig i svangerskapet den er såklart.. men jeg vil da være 6 + 3 i følge terminkalkulatoren.. så håååper jeg får høre den :D

Håper virkelig alt er i orden med den lille...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal på første besøk hos jordmora i morgen :D tror jeg er ca. 7 uker, så da er vi vel like langt ;) Har heller ikke så god erfaring med legen min her...

Er også spent på hva som kommer til å skje, men forventer vel ikke å få høre noe hjertelyd, selv om jeg leser i forumene her at mange har fått hørt så tidlig.

Spennende =) Lykke til =)

Skrevet

Så spennende med første kontroll :)

Jeg har min første legekontroll 13. januar, gleder meg til det :) Blir liksom litt mer virkelig da. Og er jo godt å få en bekreftelse på at alt er i orden.

Har akkurat begynt på min 11. uke når jeg skal til legen, så det blir spennende :)

Skrevet

Snuppa<3 : så spennende! Heldig du er som har time i morgen: ) synes det er aaaltfor lenge til neste tirsdag.. utålmodig :b

Men høres ut som vi er ca like langt da ja=)

Nei, det er nok best å ikke forvente for mye, heller vente og se og evt bli positivt overrasket. Men dette er jo såklart letter sagt enn gjort da. =)

Må få høre hvordan det går i morgen da!: )

Masse lykke til!!!

Skrevet

missgs: Ja, utrolig spennende med første kontroll. At jeg faktisk er gravid går nok ikke opp for meg før legen har bekreftet det, og jeg får enten se eller høre den liiiille krabaten..:b

For som du sier, hele graviditeten blir nok mer virkelig da: )

Blir veldig godt med en bekreftelse på at den lille har det bra.. for er jo ikke så godt å gå uvitende slik som nå..

Men du må ha masse lykke til på din første kontroll: )

Og du får sikkert høre hjertelyden også<3

Håper å få oppdatering fra deg når den tid kommer=)

Skrevet

Jeg også skal til legen på tirsdag :) Da er jeg 8+5

Håper hun har litt tid til meg og rare spørsmål :) Og håper selvfølgelig å høre hjerte banke... det hadde vært veldig betryggende :)

Lykke til

Skrevet

Hjertelyden pleies vanligen ikke å måles før uke 12-14. Det går å høre det tidligere, men det er også ikke uvanlig at man mister rundt uke 8, derfor kan det noen ganger være litt uheldig me tidlig ul eller hjertelytting, da ting fortsatt kan gå galt. Sikkert derfor de ikke ville ha deg inn før uke 12.

Men jeg er enig, det føles som en evighet.

Prøv å slappe av og lykke til med kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...