Gå til innhold

Forlover?? Noen som kan "reglene" :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forloveren til min samboer kan trolig ikke vere med oss i bryllupet (vi skal reise bort).

Må han da finne en annen forlover? eller kan han være forlover likevel? Vi skal ha "vennefest" når vi kommer hjem, og det kan han selvsagt vere med på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da må han finne en annen forlover. Men dere trenger ikke sende inn nye papirer på det, bare det er en person over 18år som skriver under:)

Gifta meg selv nå for ikke så lenge siden:)

Å da var det snakk om at vi kanskje måtte bytte forlover, å da ringte jeg byfogden å spurte om det. :)

Skrevet

Det gaar bra, han maa signere forlover erklaering paa forhaand uansett.

Skrevet

Jeg er helt sikker paa dette altsaa, var selv forlover for en venninne uten aa delta i bryllupet hennes.

Skrevet

Takk for svar :)

Sambo var redd for at han måtte finne en ny. Da kan forloveren skrive under på papiret, og så kan kanskje broren til sambo være stedfortreder til forloveren? om jeg har forstått det riktig? :)

Skrevet

Ja..

Men må vel nevnes at jeg gifta meg til byfogden. Veit ikke hvordan det er i kirka..

Skrevet

Jeg var forlover uten å være i vielsen. Det var ikke kirkebryllup.

Sikker på at du ikke forveksler med vitner *Pæreis*?

Skrevet

Jeg giftet meg i kirken med stand-in for forloveren, ikke noe problem. Forloveren signerte papirene på forhånd.

Mannen har vært forlover i et utenlandsbryllup uten å være til stede, han hadde også signert papirene på forhånd.

Skrevet

Ehh,, Er det noe forkjell??

Jeg veit bara t vi først måtte fylle ut derre papirene som skulle sendes inn til folkeregistret for "prøving".

Å så bestilte vi tid for giftemål hod byfogden, noe som ble et sabla styr, for vi fikk ikke den datoen vi ville. For dem har bare vielse annenhver lørdag.. (Trondheim)

Og 2 uka før bryllupet så ble det ymtet om at forloveren min kanskje ikke kunne være med alikavell pga flytting og slikt.

Så da ringte jeg til byfogden å spurte. Å da var svaret jeg fikk at vi bare kunne bytte forlover, og at vi ikke trengte å sende inn nye papirer på det. Bare det var en person over 18år som skrev under når vi gifta oss på byfogden..

Mulig det har litt med hvordan man stiller spørsmålet. At personen som står oppført i papirene som ble sendt inn til folkeregistret ikke trenger å være tilstede under vielsen, bare et vitne over 18år signerer.. ???

Skrevet

Ja, det stemmer nok det. Forloveren trenger ikke være der, så lenge du har et vitne=)

Skrevet

Ok, viste ikke at det var noe forkjell jeg:)))

Var bare glad æ har en mann som lot seg lure til å gifte sæ i det hele tatt.. hehehe

Ja, hadde det ikke vært for at det finnes menn med dårlig smak, så har æ aldri blitt gift.. hehehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...