lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 tenker på guttungens side slik at han ikke kan gå inn på sider med innhold som ikke er egnet for han?
Lene~mor til tre Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 På ungene sin pc har vi kvasir jr som startside, og har foreldrestyring på pc`n noe vi gjorde via instillinger på pc`n ett sted. Husker ikke helt hvordan vi fikk til det da den foreldrestyringen var på pc`n da den ble kjøpt, det var det på denne også men jeg måtte slå den av for det ble alt for slitsomt for den gotar ikke vg engang f.eks..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 Her har vi bare 1 pc. Guttungen har bare sin egen bruker.
Jojo x3 Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Jeg var på kurs med barnevakten en gang. De snakket om at de hadde noe greier for å hindre tilgang til visse nettsider. Du kan jo sjekke der, tror adressen er barnevakten.no
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 Var der inne å sjekket, men ble ikke klokere. Det stod jo bare mye om å lære ungene nettvett, ha pc en synlig i stua ol. Men det er jo vanskelig å overvåke ungen når man ikke er hjemme.
Jojo x3 Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Måtte sjekke selv nå, er et par år siden jeg var på kurs. Fant dette, men vet ikke om du blir noe klokere av det heller. Du kan jo se: http://www.barnevakten.no/tekst/512nettfilter_gir_tryggere_surfing.aspx Mine unger er små ennå, men tenker at jeg vil installere noe etterhvert som stenger dem ute fra visse nettsider. Så langt det er mulig da...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2010 takk. Joda, ble litt klokere nå. Fant noe som heter cyberpatrol som man kan prøve i 14 dager, og kjøpe for 2 år. Tenker jeg prøver det når guttungen får være mer på pc en, han har gjort ting som gjør at han nå ikke får lov i det heletatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå