Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Hvorfor skriver jeg om dette her inne?? Vet ikke selv engang, men et sted må jeg jo begynne. Dette er første gang jeg har skrevet ned at jeg faktisk har et problem. Jeg har tenkt det mange mange mange ganger, men nå føler jeg at det er nok. Kastet opp i går fordi jeg drakk for mye vin, og nå er jeg faktisk skremt . Jeg har egentlig lyst til å slutte å drikke fullt og helt for alltid, men jeg er redd for det også.... Tenk om jeg ikke klarer det?! Jeg har egentlig en million ting jeg vil ut med, men får ikke mer ut akkurat nå. Kanskje noen her inne som har vært i samme situasjon? Noen som kan gi meg noen gode råd eller oppmuntrende ord? Jeg er redd..... men jeg MÅ gjøre noe - og det snart! Hilsen fortvilet mamma......
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Bare med å erkjenne at du har et problem gjør at du er langt på vei. Har ingen råd, eller erfaringer selv, men AA- Anonyme alkoholikere kan jo være et steg i riktig retning. Vet de har en hjemmeside, og kontorer over hele landet. Og der vil du jo få den hjelpen du trenger.. Om du vil slutte å drikke, så klarer du det!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Syns det er kjempebra at du faktisk tenker tanken å innrømme at du har et problem jeg....det er et laaangt steg på veien. Tror kanskje første steget etter dette er å finne noen du faktisk kan stole 150 % på så du har den personen ved din side...som kan hjelpe deg uansett hvordan du har det...i lette,vanskelige og håpløse perioder. En ting til jeg tror du bare må godtta det er at du har lov å feile,og at det er greit....så lenge du fortsetter å gjøre noe med ditt problem og at det blir bra til slutt. Jeg har ikke samme problem,har bare venninner med foreldre som har et problem..nærmere kommer jeg ikke dessverre. Men jeg vil bare si at jeg syns du er superflink som har innrømmet det at du har et problem og at du vil gjøre det du kan for å slutte.
Tommage♀♂ Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Drikker du ofte i hverdagene? Hvor mye? Og hvor ofte? I hvilke situasjoner frister det med alkohol? Ta en titt her, og se om du får noen tips. http://www.anonymealkoholikere.no/aafordeg/aafordeg_hvanu.php Dette problemet klarer du å kvitte deg med! Husk at du har verdens beste barn som fortjener en mamma som gjør så godt hun kan, og det gjør du ikke når du drikker. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 drikker du hver dag? og hvor mye? Ødelegger det for hverdagen og di rundt deg? kanskje det er en underliggende grunn til at du føler en trang til å måtte drikke så mye? ville tatt meg en tur til psykolog å få snakket ut om det. Kjempebra at du faktisk innser at du har et problem! da har du allerede kommet langt!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 18.12 her igjen.....er enig med 18.11 selvfølgelig....AA kan jo være et alternativ....det ville jeg definitivt prøvd også som jeg sa.....ha en person der som du stoler 150% på som du kan ha der uansett hvordan du har det og som er der for deg uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 Anonym 18.12 - takk for fine ord, får tårer i øynene.... Jeg drikker ikke hver dag, men jeg føler at jeg ikke har kontroll og det er det som skremmer meg. Det at det er så mange alkoholikere i min familie gjør jo ikke saken bedre... :/ Jeg fungerer fint i hverdagen, og mitt barn merker ingenting. Jeg tør påstå at jeg er en god mamma, men selvfølgelig blir jeg bedre om jeg ikke sliter innvendig. Det er jo også derfor jeg vil gjøre noe med situasjonen før dette tar fullstendig overhånd. Men det er en skremmende tanke å aldri drikke igjen - også som jeg sa - jeg er redd for å feile! Jeg ser dere nevner AA. Jeg vet godt om dem, men jeg er ikke helt klar for å sjekke det ut helt ennå... Det er vel egentlig ingenting å vente på, men... Takk for at dere bryr dere HI
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #8 Skrevet 6. januar 2010 Anonym 18.14: Ja... jeg tror faktisk at jeg har veldig behov for en psykolog. Det er også noe jeg har annerkjent i det siste. Jeg sliter med mange tanker og er ganske deprimert, selv om jeg prøver å skjule det. Det som er vanskelig her er det GJØRE det - som å å ta tak i problemet for alvor. Gå til AA og gå til psykolog.... Det krever tiltak som jeg ikke har energi til akkurat nå. Det er en dårlig unnskyldning ser jeg.... Det er lett å lyve for seg selv. Beklager at dette ble rotete, men alt bare strømmer ut av hodet mitt nå. Som sagt er dette første gang jeg faktisk setter ord på det jeg har slitt med lenge....
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #9 Skrevet 6. januar 2010 da ville jeg tatt en tur til fastlegen og forklart sitasjonen og presiser at du trenger hjelp NÅ. tror du må til legen for å få henvisning til psykolog. Ikke nøl, gjør det i morgen!! Lov deg selv at du SKAL gjøre dette i morgen. Hvorfor vente?? Stå på! og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå