Gå til innhold

Barnevogn, kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sniker innom fra 2 trimester for å spørre dere noen spørsmål ang. barneogn. Jeg er første gang fødende, har veldig lite peiling på barneutstyr. På Barnashus har de tilbud på en vogn " Maxi - cosi Mura" til 3999 kr og bilsete " Maxi- cosi med cabriofix med base" til 2599 kr. Jeg har hørt at mange drar til Sverige for å kjøpe billig barneutstyr.

Det jeg lurer på om det er en bra vogn? Prisen virker veldig billig i forhold til førpris, er det det? Ellers burde jeg dra til sverige ( de som har handlet derifra) siden jeg skla kjøpe en del ting?

Gleder meg til å flytte inn i dette trimester, er bare i uke 24 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dro te sverige for å kjøpe maxi cosi cabriofix... men alt var utsolgt, noe som det ofte er desverre... spurte dama i butikken om hva det hadde kosta hvis de hadde hatt det, så sa hu 3900 svenske kroner... så om hvor billig det er der kan man jo lure på... vi endte opp med å handle maxi cosi med base på Torshov for 2100!!! dette var ironisk nok bare flaks at vi fant det på tilbakeveien fra sverige... skulle bare innom ved mosseporten for å handle, da vi så tilbudet...

Skrevet

Jeg heller til Simo kombivogn nok en gang, har brukt det på de to andre mine. Simo har en stor bagg som det er stor plass i.

Brio sin bagg er mindre og den kan du ikke bruke så lenge hvis du får en stor unge...

Trehjuling har jeg aldri sett på etter at jeg så hvor lett den veltet.

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med den vogna. Men sverger selv til emmaljunga. De er helt fantastisk gode. Lette å kjøre, god plass i bagen og sportsdelen. Jeg kjøpte emmaljunga smart/classic duo (kr. 5500) til førstgullet og skal nå bruke den på lillegutt. Er så fornøyd med at jeg valgte den spesielt når jeg ser så mange andre jeg kjenner som er misfornøyde på andre merker.

Skrevet

Ja det er en jungel. det som har skjedd de siste årene er at du kan koble på bilstoler på de fleste understell. dette er svært praktisk når du skal gjøre mange ærend på forskjellige steder. men en ting er fortsatt viktig babyer bør ikke sitte for lenge i bilstol pga belastningen på ryggen selv om de fleste bilstoler lener bakover. som fysioterapeut er besafe izisleep min favoritt og med en datter som sov dårlig var det en drøm å kunne legge henne ned når vi kom frem. nå kan denne festes på en annen favoritt nemlig teutonia msitral med lufthjul. dette fordi den er svært lett i vekt virket bra i stormfulle island og jeg kunne la ungen sitte mot eller fra meg på samme kjøretur praktiskt når det er vind men også når man har en ettåring som vil se verden når hun er våken men mamma når hun er trøtt. vi har brukt den nå til hun er 2 1/5 fordi den er lett og lav, mange bl al mine venninner med emmaljunga vogn kjøpte ganske raskt en lettere trille for den er værhard men forholdsvis tung i forhold til andre typer.

Når det gjelder vonga på tilbud barnas hus, sjekk den ut kjør den litt. tenk gjennom om hvordan du bor. er det mange trapper må du bære mye er nok en lettere vogn enn både simo og emmaljunga og foretrekke. bor du i hus på landet vil du ha noen med gode dekk som er lett å kjøre. bor du et sted hvor det er mye bakker vil du nok synes håndbrems er en drøm. å kjøpe i sverige kan være billigere men da lønner det seg å undersøke på nettet først å ringe til en evt butikk for å forsikre seg om at de har den. så er sprm om vinninga går opp i spinninga i forhold til bensin reising osv. med mindre man skal gjøre mer der borte. lykke til.

Skrevet

Mange meninger og råd her;)

Maxi-cosi med cabriofix er ett av bilstolmerkene som stadig gjør det meget bra i tester av bilstoler, og dessuten kan den festes på mange barnevogner. Men husk at basen cabriofix kun funker på biler med isofix, men om dere ikke har isofix i bilen, så kan man også får en god base som festes med bilens bilbelte.

Når det gjelder vogn, så har heller ikke jeg noen erfaring med maxi-cosi mura. Vil bare slå ett lite slag for 3-hjulinger. Ja, de velter sikkert lettere enn de med 4 hjul, men etter 3,5 år med Brio og 4-hjul, så var det en lettelse når jeg fikk meg en TFK joggster twist med 3 hjul. Har ikke hatt problemer med at den har veltet iløpet av mitt bruk av den som sportsvogn til min yngste datter fra hun var 1,5 til hun ble nesten 3. Utrolig mye enklere å manøvrere, og så mye mindre sammenagt en Brioen min var. Babyen lå godt og lunt i Brio-baggen, og siden vi bodde i 5 etasje uten heis da nummer 1 kom, var den lette kombibaggen ett must. Men, nå bor vi på bakkenivå, og jeg gleder meg til å bruke TFK'en som bagvogn til nummer 3 som forhåpentligvis kommer veldig snart;)

Ellers så er det selvsagt viktig å se på hva slags bruk du har behov for. Skal du opp mye trapper, så ville jeg klart satset på en kombivogn (vogn der baggen ligger "løst" i vognen, og baggen er relativt lett). Også må du tenke på om du skal mye inn og ut av bil, og ikke minst plassen i den eventuelle bilen. Skal du bruke mye bil, bør vognen være relativt lett og liten sammenlagt. Om du skal mye ut i skog og mark vil jeg anbefale gode lufthjul. Lurt å tenke på hvordan ditt bruk vil bli før du bestemmer deg.

En god selger bør også kunne hjelpe deg litt i vognjunglen, men det er som sagt lurt å tenke over hva ditt behov er først. En vogn som selgeren har solgt mye av og som er veldig populær, trenger jo nødvendigvis ikke være det beste for deg.

Mye å tenke på og mange meninger blant erfarne vognbrukere...

Skrevet

Hei, jeg kjenner ikke spes til denne vogna, men hvis ikke du har kikket her ennå, kan det jo være greit:

http://www.barnevognguiden.no/maxi-cosi/maxi-cosi-mura-4.html

Om dette er en vogn som passer deg, kommer an på endel ting - bla om du bor i blokk eller hus, altså om du må ta med deg vogn/bag opp i leiligheten eller kan ha den stående. Men slike ting har du kanskje lest om? Ønsker deg lykke til, vi venter nr to og har heldigis mesteparten fra før, untatt vogn (har kjøpt Brio Happy sport med løs hardbag) og bilsete (får låne). Så da er det bare å vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...