Gå til innhold

Har jo blitt slakta stort for de fleste navna jeg har lufta her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men nå er det jo ikke så lenge til vesla kommer, og vi vil gjerne ha et navn klart.

Vi tenker nok mest på Ravngunn, men har jo også smakt på Søveig, Svanaug og Øllegaard...

Nå har vi gått ti ekstra runder inni oss og funni to navn til som vi kan vurdere og som vi kan bli enig om, selv om de er mer brukt enn de andre da.

Så hva synes dere om navnet Margrethe? Eller navnet Frøyvor?

Hva liker dere best av Ravngunn, Søveig, Svanaug, Øllegaard, Margrethe og Frøyvor?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry ingen av de navnene er etter mine svar.. (ikke ondt ment, men bare forskjellig smak) Men skulle jeg ha sakt noe så hadde det utentvil ha blitt Margrethe:) Føler kansje det er mer verdigfullt navn og mer stil over det...

Skrevet

Hehehe, ikke meninga å flire her. Men jeg er ganske så sikker på at du tøver med oss nå ja.. hehe

Jeg ville gått for Margrethe ja.. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Såklart komme "alle" til å si Margrethe i denne runden, men som sist så svarer jeg at at Ravngunn egentlig har blitt litt kult etter å ha smakt på det! :)

Skrevet

Margrethe er det foerste som slaar meg, men heller fremdeles litt mot Ravngunn. Bli kulere for hver gang jeg sier det |:)

Skrevet

Synes definitivt Margrethe er finest av de du nevner. Liker det navnet godt, stødig og fint navn.

De andre navnene er for spesielle for min smak, og de kan nok også bli belastende for barnet - på den annen side kan det også bli ett spesielt og fint navn som barnet blir stolt av å bære :)

Av de andre navnene liker jeg best Øllegaard og Svanaug.

Har lest de andre innleggende dine, og ser at du har fått mange negative svar. Og som sagt ville jeg selv ikke valgt ett navn som jeg trodde kunne bli belastende på barnet på noen måte, men på den andre siden synes jeg det er bra med mangfold og synes at dere skal velge det navnet DERE liker best uavhengig av hva folk her inn mener :)

Skrevet

Og jeg tror at jeg fort kunne vent meg til navnet Ravngunn også, ser for meg en sterkt og selvstendig jente/dame :)

Så de som omgås barnet til vanlig vil nok uansett venne seg til navnet raskt :)

Skrevet

1 svanaug

2 ravngunn

3 frøyvor

4 margrethe

5 søveig

6 øllegaard

Skrevet

Margrethe er et kjempefint, sterkt navn. Tradisjonelt men allikevel ikke et navn mange velger.

Skrevet

Ravngunn er da ikke så verst, er det det da? Margrethe er jo ganske vanlig. Øllegaard hørtes ut som en herregård av et eller annet slag.

Frøyvor var jo spesielt, men ikke stygt! Hva med Eivor eller Eyvor?

Skrevet

Margrethe eller Svanaug ville jeg valgt:)

Skrevet

Margrethe er best:) eller ravngunn

Skrevet

Margrethe eller Ravngunn :)

Skrevet

Margrethe er jo mer tradisjonelle og er helt nydelig, bare så det er sagt. Frøyvor, for meg, høres ikke så feminint ut, mest pga -vor. Synes Frøya, for eksempel, er bare sååå nydelig.

Men, jeg liker Ravngunn sååå godt og synes det passer fint med gutten din sitt navn (som jeg ikke husker nå). Tror jeg hadde valgt Ravngunn, men holdt tanken med Margrethe i tilfelle det er et lite Margrethe som kommer ut. :-)

Lykke til!

Skrevet

Svanaug synes jeg er kjempefint.

Søveig og Margrethe er også flotte navn.

Ravngunn og Øllegaard er alt for spesielle for min smak, og for maskuline i klangen ...

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg ville gått for Margrethe, det funker i utlandet også ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...