Caity<3 Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Det går så opp og ned her hos oss... Har en gutt på 5mnd. Noen ganger gaper han over skjea og kan ikke få nok, men andre ganger (de fleste) snurper han igjen munnen og vil ikke ha... Vil ikke presse han heller, men han har jo spist grøt i over en mnd, og nå metter ikke bare melken lenger. Og det vil han iallefall IKKE ha på dagen (mm), men om natten derimot. Han spiser hver 2 1/2- 3 .time, og han spiser MYE hver gang. Jeg begynner å bli lei...noen som vet hvordan man kan snu dette? Eller som også har det sånn`?
*Pæreis* Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Tilsett litt nypesyltetøy, eller annet. Du kan også tilsette banan eller youghurt. Så gir du han ei skje youghurt først, å deretter grøt med youghurt. Husk barna blir lei samme maten dag ut dag inn dem også, slik som oss. Og om han er veldig kresen, så kan du blande inn litt babymiddag på glass i grøten:) Jeg har en kar som ikke ville spise middag, men derimot elsket han grøt, så vi tilsatt litt og litt middag i grøten til han ble vant til det:) Små barn er jo så lett å lure:))) Å noen gang er det greit å lure dem litt også
Caity<3 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2010 Kan jeg gi youghurt til en gutt på 5mnd? Trodde ikke de skule da det før fylte 1 år? Ellers så varierer jeg mye, med forskjellig fruktmos til. Og forskjellige korntyper og grøt typer... Munnen snurper han med en gang ha ser skjea... hmmm...ikke lett dette her
*Pæreis* Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Veit ikke hvordan reglene på derre er i dag, de forandres jo for hvert år som går syns jeg. Men mine unga fikk nu youghurt fra de var bare 3-4 mnd gamle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå