Gå til innhold

Er det noen som adopterer for å "slippe" svangerskap og fødsel? Forts.


Rosa på ball

Anbefalte innlegg

Hei! En skikkelig kul tråd.. ..Jeg bare MÅ engasjere meg, her er det innlegg helt fra 2008, og nå er det 2010, hehehe...

..

Nesten ingen svarer virkelig på spørsmålet hennes, de fleste krangler om hvem som har størst rettigheter til å adoptere... Pussig.

Ja, hvem har nå det?

 

Hvem bør få stå i kø og vente på et barn som trenger foreldre?

Vi har et organ allerede her i landet som tar deg av det spørsmålet, og det er ingen regler som tilsier at folk med egenfødte barn ikke skal få flere barn enn sine egenfødte barn....

 

La meg si hvordan jeg tenker.... Jeg tenker at det å få barn uansett er en gave. Hvordan man blir gitt denne gaven er ikke så viktig som hva man gjør med gaven....

Man bør heller enn å utrope seg en rettighet for hvor i køen man står, vise ydmykhet for at man virkelig får en slik mulighet....Det å ha barn er ikke å eie dem!, men å oppdra dem til å leve et liv, elske dem og gi også dem evnen til å elske, og forhåpentlig ruste dem ut for å stå på egne ben senere i livet. Å gi kjærlighet er ikke alltid like så enkelt som å stå i ventekø. Man må tåle søvnløse netter og greie å sette gode grenser, ha evne til å lytte, evne å imøtekomme behov hos en annen enn seg selv... Og de egenskapene kan være gode å bruke i en ventekø også. Vi er jo alle så ulike, vi har alle ulike motiv for å ønske å være foreldre, og de bør ikke settes opp mot hverandres, med mindre de viser at man er uegnet til å bli noens foreldre...

 

Det er jo snakk om å overta omsorgen for et barn, dere! Og de som har til oppgave å godkjenne hvem dette skal være, ser jo først og fremst etter om dette er et foreldrepar som vil være istand til en livslang oppgave, vil jeg tro. De bør iallfall se etter om søkerne er i stand til å gi et barn et verdig liv, og vil greie å gi barnet en utrustning for selv å stå på egne ben!

 

En ting til, vi skal muligens adoptere... vi har ei jente fra før og kan ikke få flere, ikke engang med hjelp. Men vi ønsker et barn til og søsken for dattera vår...

Jeg ringte til AF og forhørte meg litt, siden vi er litt eldre enn gjennomsnittet og kanskje står i fare for ikke å bli godkjent pga alder...

Men vi skal søke likevel. Hun vi snakket med, gav en pluss og minusliste for oss, der hun bla satte plusstegn for vårt egenfødte barn, ikke nødv.vis fordi hun er egenfødt, men plusstegn for at barnet som adopteres kommer inn i en allerede etablert familie, og at det kan være vedlig bra!

Så det er mye å tenke igjennom, jeg tror vi alle har historier som tilsier gode grunner for å bli en god familie eller for å ønske å utvide familien.

 

Men vi bør vise hverandre respekt her inne, selv om noen sikkert kan bli provosert over andres utsagn, så tror jeg de fleste av oss oppriktig ønsker å skape et godt hjem for et barn, og en familie,... er dere ikke enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke adoptert men kommer muligens til å adoptere da jeg ikke ønsker å gå gennom flere svangerskap og fødsler.

 

Vurderer og bli fosterfamilie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er utrolig flott at alle skal ha en sjanse til å følge sine drømmer..

Noen har ikke slike sjanser. Det fins ufrivillig barnløse som er for gamle til å adoptere. Men hvordan er det med fosterbarn, er det noe tak på alderen for de som ønsker å bli fosterforeldre?

 

Jeg synes det er underbart at det finnes folk som er villige til å adoptere, eller være fosterforeldre. Det fins ikke foreldre nok for alle barn som trenger et hjem, og det er i seg selv vanskelig. Og det kan nok føles urettferdig å ha sterke ønsker om å få ha et slikt ansvar, og så være for gammel... Sukk.

 

Men kanskje finnes det andre måter å gi av overskuddet sitt på?

 

Vi er jo superheldige som har fått ett barn selv, men om vi kunne bruke overskuddet vårt til enda ett barn, så er jo det helt fantastisk. Vet at mange synes det er tøft å tenke igjennom å være fosterforeldre, jeg også synes det. Redselen for å miste et barn man blir glad i..... fordi det skal tilbake til sine egne foreldre. Det er vel noen som er mer rustet til å være fosterfamilie enn andre, som greier å ha denne rause rollen, og som tåler det når de ikke får beholde barnet hos seg?

 

Der er godt å være forskjellige, det er bra. Verden trenger folk med ulike ressurser inni seg og ulike karakterer.....

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...