rufsetufsa10 Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 I dag snakket jeg med en kollega ang mine familiære svangerskap/ fødsler, alle er premature da født fra uke 29-34 og hun ble helt sjokkert over at jeg ikke hadde fortalt hverken lege eller jordmor om disse forholdene. Jeg har rett og slett ikke tenkt at dette er så viktig for dem å vite. Burde jeg ta kontakt med en av de og fortelle det? Er det SÅ viktig liksom? Er 17+ 3 i dag.
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Nja, vet ikk eom dette faktisk er arvelig eller om det kan være tilfeldig. Hvis det er stor fare for tidlig fødsel kan det jo hjelpe barnet om du får lungemodningssprøyte, ellers er det lite å gjøre hvis de ikke har noen felles årsak til alle tidligfødslene i familien din. Jeg ville nok nevnt det, slik at lege/jm fikk avgjøre om det har betydning for mitt svangerskap eller ikke. Men det haster jo ikke ennå Kan sikkert stå på lista over ting du kan spørre om ved neste kontroll (regner med at jeg ikke er den eneste med en sånn liste:) )
♥REBECCA♥ Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 jeg er selv født i uke 27-28, jeg er gravid med fjerdemann, og har kommet til tiden med alle, en ble født på termindagen, to av dem på overtid,fjerdemann nå,håper jeg er snill og vill ut to uker før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå