Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Jeg har et dilemma ang jobben. Jeg vil veldig gjerne jobbe, men jobben klarer ikke å tilrettelegge slik at jeg orker/ trives på jobben. Jeg jobber som sykepleier på sykehjem, forholdsvis tung avd. Pga bekkenløsning får jeg ikke lov av legen å være i stell, men det er umulig for jobben å kun ha 3 pers. i stell og meg på topp. Så på jobb de siste dagene har jeg både gått i stell og stått i opvasken, for det er i følge jobben ikke så belastende. Men hva får JEG ut av det? Da kan jeg like gjerne ta oppvasken hjemme! Kontorarbeid er det egen spl ansatt for å ta seg av og hun nekter å dele oppgavene med meg... En annen ting er at jeg i dag snakket med en kollega ang mine familiære svangerskap/ fødsler, alle er premature da født fra uke 29-34 og hun ble helt sjokkert over at jeg var i en sånn type jobb, og at jeg ikke hadde fortalt hverken lege eller jordmor om disse forholdene. Er det virkelig så viktig for dem å vite??? Går slike ting i arv???
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 Svangerskapspenger er løsningen! http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Svangerskapspenger;jsessionid=DD37852596A593E28ADB2E2C5EB30B63.navnode02
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 Men da er dt jo arbeidstaker som blir sittende som økonomisk tapende part er det ikke???
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #4 Skrevet 6. januar 2010 Nei, det er ikke nødvendigvis arvelig..men hva mener du med "hva får JEG ut av det"? Du er jo på jobb og gjør en jobb slik som alle de andre. Er det så mye mer givende med rumpevask, syns du? Skjønte ikke helt den,jeg..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Selvfølgelig er det mer givende å pleie pasienter enn å ha kjøkkenvakt! Og nei, eldreomsorgen handler ikke bare om rumpevask som veldig mange tror. Det er faktisk i geriatrien det er minst ressurser, så ofte må man som spl sette sammen som symptomer og bruke erfaring for å finne ut av hva som feiler en pasient, for deretter å ringe lege og få instrukser på behandling. JA jeg synes det er mye mer givende enn å stå på kjøkkenet hele dagen, det kan andre ta seg av. Feks de som ikke har tre-årig høyskoleutdanning... Og for meg er det ikke nok å " bare gjøre en jobb", jeg vil gjerne ha noe ut av det selv også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå