Gå til innhold

Kan noen se hit litt...? dåp,amme = :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ha noen negative svar..

Men vi skal ha dåp om 14dager.. Da er lillemann 3mnd..

Jeg er ikke så veldig glad i å sitte rundt folk å amme..

Har det noe å si om jeg gir mme denne dagen..?

Noen som har gjort det samme,eller noen som ikke villa ha gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har selvsagt ingenting å si. jeg får ikke til å amme når jeg er stressa, så under navnefesten ga jeg flaske :D (måtte gjemme meg og pumpe puppa, de ble så sprengte) Gjør det du er komfortabel med, nok stress å ha dåp!

Skrevet

Hva med å trekke deg til et soverom for å amme, dersom dere har dåpen hjemme? eEler så kan du jo pumpe deg noen dager før og gi på flaske, så slipper du å gi mme. Men for all del, mme en dag gjør da heller ingenting. Gjør det som passer best for deg, du skal også ha en fin dag :)) Lykke til med dåpen!!

Skrevet

Det har nok ikke noe å si at han får mme, men ville gitt litt på forhånd slik at han blir vant til det, og ikke risikerer at dåpsdagen ender i magevondt. Men du vil jo få brystspreng da.....og da må du jo enten pumpe eller amme for at den skal gi seg

Har du ikke mulighet for å gå på et annet rom å sette deg de minuttene det tar å amme da?

Skrevet

Det er KLART du kan gi mme på flaske hvis du vil! (Og hvis barnet vil ta flasken, selvsagt:)

Jeg syntes også det var ubehagelig å amme foran folk, og det var dritkjipt å måtte dra puppen fram i ei fullstappa kirke. Skulle ønske jeg hadde tatt med en flaske heller, ja! Da selskapet først var i gang var det litt lettere å gjemme seg for å amme, men gi gjerne flaske hele dagen om du vil.

Melkeproduksjonen din vil ikke ta skade av at du gir mme en dag. Bare pass på deg selv og at du ikke får superspreng.

Lykke til og kos deg i dåpen!

Gjest sug lut
Skrevet

Mat må han ha, og du gjør det du må for å få det til. Bare pass på at han faktisk tar mme, da.

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke noe problem, men du må jo prøve det ut på forhånd da. Kjedelig å stå der på dåpsdagen også nekter ungen å ta det, eller får kjempevondt i magen..

Du kan jo evt trekke deg tilbake for å amme, det gjorde jeg. Ingen som sa noe på det, jeg sa bare at det var så vanskelig å amme henne når det skjedde så mye rundt oss så jeg satt alene på naborommet.

Skrevet

Det er ikke noe problem å pumpe det og gi flaske, eller gi mme.

Men hvis du ammer til vanlig vil du jo få brystspreng, så da må du varme og styre med flaske til mini (du vet at han tar flaske?) og samtidig stikke deg bort for å få pumpet deg selv...

Jeg synes kanskje det er enklere å unnskylde deg en halvtime og ta med babyen til et rolig sted og amme, jeg tror flaskevarming og mating, pluss pumping av deg selv vil ta ennå mer tid...

Skrevet

JØSS!!! Hvor gamle er dere egentlig?! Er vel ingen som glor på noen som ammer, vel!

Skrevet

Jeg synes dåpen til snuppa var ekstremt stressendes og skifting av tøy og bytting av bleier og gulping og styr. Jeg satt faktisk i en gang og ammet for jeg orket ikke alle folka.. Var helt svett jeg. Tror jeg skal pumpe meg og gi på flaske med nestemann om det går. Den dagen var stress nok altså.. :)

Skrevet

jeg pumpet meg å ga morsmelk på flaske til jenta mi på dåpsdagen:)

Skrevet

JØSS....anonym15.51...det er ikke alle som er komfortable med å sitte å slenge ut puppen foran en haug med mennensker da,uansett om folk glaner eller ikke.Man bør liksom være komfortabel med det.

Når vi døpte sønnen vår,var det faktisk ingen som ammet...de ga eventuellt morsmelk på flaske..pumpet seg før.Ellers husker jeg presten sa at.....hvis dere må gå under gudstjenesten for å gi mat,så er det et rom bak her som dere kan sitte uforstyrret i.

Når det gjelder festen etterpå,så er vel det sjelden noe problem.Jeg unnskyldte meg ikke heller med at jeg måtte mate han,trengte ikke si noen ting,ingen som spurte heller...det tror jeg de forstod...rett og slett.

Det går nok bra skal du se....lykke til :-)

Skrevet

Oi,jeg hadde visst fått en del svar! Tusen takk for svar jenter..

Koslig når folk er hyggelige når man svarer :)

Han tar både flaske og mme,så da blir det vell slik at jeg gir gan dette på dåps dagen.. Mulig jeg pumper meg og gir han morsmelk.

Men er ikke så mye som kommer når jeg pumper meg.

Hvor lenge kan jeg oppbevare morsmelk i kjøleskap?

HI

Skrevet

Jo,det finnes faktisk noen som gjør det!

Finnes faktisk noen som ikke liker å slenge frem puppen....

Jeg blir faktisk stressa når folk ser på meg amme...

Så da lurer jeg på hvor gammel du egentlig er?

HI

Skrevet

Jo,det finnes faktisk noen som gjør det!

Finnes faktisk noen som ikke liker å slenge frem puppen....

Jeg blir faktisk stressa når folk ser på meg amme...

Så da lurer jeg på hvor gammel du egentlig er?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...