KCharl8 Skrevet 6. januar 2010 #1 Skrevet 6. januar 2010 Er 19 uker på vei idag, og for første føler jeg virkelig lykke overfor den lille i magen. Misforstå meg rett; Har bestandig vært glad for det lille ruske som vokser inni magen, men har til nå overhode ikke hatt ett lett svangerskap. Tre innleggelse på sykehus, vekta helt nede i 47 kg og totalt tappet for energi. Kastet opp natt og dag, så jeg kjenner innsiden av doskålen bedre enn mange! Nå har jeg gådd en uke uten å kaste opp og har kastet de kvalmestillende tabelettene. Energien begynner å komme seg, og jeg begynner å kjenne meg selv igjen. Det er deilig å se samboeren komme hjem med et smil istede for et bekymret blikk, all honnør til han under den tiden som har vært, tror ikke jeg kunne fått bedre støtte enn det han har gitt meg. Tiden til idag har vært preget av bekymring - både for meg og den lille. Men idag forandret alt seg. Var tid for jordmor besøk idag, noe samboeren min glede seg veldig til. Han skulle få høre hjertelyden til den lille for første gang. Gleden begynte allerede ved frokost når jeg plutseli kjente noe "rart" i magen. Tenkte faktisk ikke over det først, men så skjønte jeg hva det var! Jeg kjente den lille! Jeg kjente liv! Samboeren stupte nesten over bordet når han skjønte hva det var som skjedde. Lykkelige tider! Når kontrollen var for tur, var det en stk. samboer som var en smule nervøs. Men den nervøsiteten han kjente gikk raskt over i store øyne og tårer som trillet når jordmora lot han høre hjertelyden til den lille. Har aldri blitt overøst med så mange kyss og klemmer før. Vi gikk ut fra jordmora hånd i hånd, og jeg hadde en samboer som hadde vært med på -til nå- det største i livet hannes. Lykke!
kakkabette mai10+april12 Skrevet 6. januar 2010 #2 Skrevet 6. januar 2010 For en fantastisk dag for deg med masse høydepunkter!! Da er det bare å se framover og kose seg med vidunderet i magen :-) Herlig!!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 6. januar 2010 #3 Skrevet 6. januar 2010 sliter med og gåopp i vekt selv her,går bare ned gått ned 5kg,legen sa 2-3kg til så måtte de gjøre noe....legge meg inn på sykehus.. håper virkelig jeg klarer og legge på meg fort nå.. ikke plaget med med oppkast men kvalm og brekker meg når spiser.. klarer ikke 1brødskive en gang :/ håper det snur seg fort.. så moro og kjenne lille nurket da venter spent på den dagen selv,at jeg er SIKKER på at det lille nurket som sier fra at alt er bra der.. var hos legen mandag og fikk se lille nurket på ul lå der og sov med armer og bein i været <3 masse lykketil videre
KCharl8 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2010 Rart at de ikke har lagt deg inn enda da, for å være "føre var" på en måte. Alle gangene jeg var innlagt på sykehuset og fikk IV forsvant kvalmen og alt over natta. Så neste dag satt jeg fornøyd i senga å fikk servert stortsett alt jeg ville ha. Kvalmen vendte bestandig tilbake med en gang jeg kom ut fra sykehuset, så jeg hadde vell innleggelsesintervaller på 2-3 uker mellom hver gang. Det som til slutt hjalp meg var å holde veskenivået konstant oppe, men ikke med kùn vann, da skyller du ut mange viktige elementer i kroppen. Sterke, og da mener jeg sånn du-får-ikke-kjøre-bil-sterke, kvalmestillende. Og til slutt avslapping. Merket fort at så snart stresset tok meg, ble jeg mye, mye verre. Greit å få mamma eller svigermor inn i hus da:)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 uff leit det skal gå den veien.. håper jeg ikke går ned mer... kan ikke tenke meg og ligge på sykehus i flere dager... så får bare spise det jeg kan...
KCharl8 Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2010 Er faktisk ikke så ille å ligge på sykehuset. Ihvertfall ikke der jeg lå. Ble ivaretatt på beste mulige måte, og den avslappende atmosfæren de la opp rundt meg var helt fantastisk. Samboeren fikk også være der så mye han ville og fikk egen seng inne på rommet. Før meg føltes det mye bedre å få være på sykehuset å slappe av, enn å være hjemme å se og tenke på alt det som helst sku ha vært gjort igår;)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 6. januar 2010 #7 Skrevet 6. januar 2010 bra det da.... se hva vekta mi sier om ca 4uker,2kontroll da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå