Gå til innhold

Føles som om hoften går ut av ledd


lott`n

Anbefalte innlegg

Har slitt en del med bekkenløsning, men har da hatt vondt først bak over rompa, og senere ned i symfysen ("skambenet" foran). Men siste dagene har jeg fått sterke smerter på utsiden av venstre hofte. Det kjennes ut som det glipper i leddet, og når jeg har sittet i en stilling en stund og skal reise meg klarer jeg ikke å gå skikkelig på foten fordi det er så vondt. Vet det ikke er så dramatisk, men det føles neste som at hoften er på vei ut av ledd.

 

Noen med erfaringer fra dette? Kommer det i forbindelse med nedpress som et tegn på at fødselen nærmer seg eller bør jeg kontakte fysioterapeut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg sliter med akkurat det samme.. Har vondt i korsryggen og skambeinet..

 

Og nå har hoften begynt og... Klarer jo ikke gå til tider, sover ikke om natten for jeg klarer ikke å ligge på siden (eller ryggen...)

Håper fødselen starter snart begynner, for dette er ikke noe godt.. Har 19 dager igjen til termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkurat samme siden uke 30 og har ikke født enda,så tror ikke det er tegn på fødselen,men får meg hjalp det å gå til fysio å få den på plass på en måte :)

Har 9 dager til termin,så håper alt er i orden etter fødselen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner det igjen ja, men har det bare av og til. Når du ligger på siden må du prøve å bygge opp det vøerste nenet med puter mellom beina.

 

Stabiltsideleie er det værste du kan gjøre. Se for deg at du knytte beinet i ett tau opp i taket for å laste av øverte hofte, men bruk pute og ikke tau :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk plutselige smerter i bekkenet, på "Innsiden" ned mot lysken og benet forrige helg, som var helt sykt vondt uansett hvordanjeg prøvde å ligge / sitte / stå.

 

JM sa at dette er helt vanlig mot slutten, fordi babyen kan klemme på ulike nerver når den presser seg nedover, og det kan går over etter et par dager, når presset avtar eller flytter seg til et annet sted. Det gjorde heldigvis det til meg, men i dag kjenner jeg at noe lignende begynner å skje mer midt i bekkenet igjen.

 

Får håpe det betyr at fødselen nærmer seg. Men det er jo alltids greit å høre med JM / fysioterapeut hvis det ikke gir seg. Håper det gir seg snart da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...