Gå til innhold

slimproppen..hvor lang tid?


Mamma jeg?

Anbefalte innlegg

Nå har slim proppen min godt... ingen tvil. Var hos jordmor i dag som kunne bekrefte det. Noen som har født før som husker hvor lenge etter at den gikk de fødte? Jordmor sa det varierte men at det var et tydelig tegn på at kroppen gjorde seg klar til fødsel. Hun sa at jeg ikke måtte gå rundt og tro at jeg skulle føde nå som helst.. kunne ta ti...meeeen syns at jeg har lest at det sjelden tar mer en 7 dager fra den går til du er i fødsel.... Har nå 6 dager til termin og har ikke lyst til og gå på overtid...( men må man så må man)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke født før, men har pratet med en del om dette. Det kan gå opp til en mnd etter slimproppen går til fødselen starter. Men, ofte går det ikke mer enn noen dager eller en ukes tid. Det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap, og som jordmoren din sier - ikke tro at du skal føde når som helst, da kan nok ventetiden bli veldig lang for deg;)

 

Men forstår deg veldig godt, jeg bare venter på at min skal gå - man føler seg liksom et steg nærmere når den er gått, uansett om det tar en dag eller to uker.

 

Lykke til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja viste vel egentlig det.....føler liksom at yes nå er det noe på gang! Er vel bare litt utolmodig nå... Smører meg med tolmodighet, men tror jeg kommer til og gå og vente uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte noen timer etter at slimproppen gikk, men noen kan jo gå i uker, så er nok ingen fast regel for det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen min gikk 3 uker før termin.

Og jeg fødte 11 dager på overtid.

Så ingenting er sikkert den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi jeg fødte på søndag! 5 dager etter at slimproppen gikk! Fødselen gikk over all forventning og vi fikk ei lita velskapt jente:) Nå bare koser vi oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...