Gå til innhold

Hvite blodlegemer i urin? Forurensning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun på legekontoret sa det kunne tyde på uvi, men at det også var vanlig hos gravide. Hadde jeg hatt uvi hadde det vel slått ut på nitritt? Det er jo ikke samme sak? Noen med peiling på dette? Skikkelig redd for streptokokk b når hn sa dette. Har ikke hatt uvi i dette eller forrige svangerskap og har ingen tegn på vi nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvite blodlegemer er jo kroppens forsvarsverk og "har ingenting" på kroppens utside å gjøre. Så at det er en forurensning er lite sannsynlig. Les denne linken:

http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/urinveisinfeksjon.php

Der står det bl.a. at 15% av de med uvi ikke har noen tegn på at de har en uvi (de typiske tegnene). Om de mistenker uvi bør de sende prøven til dyrkning og du behandles for uvi om det viser seg at du har dette. Så unngår du den langt mer ubehagelige fetteren til uvi: nyrebekkenbetennelse ;) Den er et sant h*****te.....

Skrevet

Jeg har ingen anelse om det er UVI eller ikke, men tenkte uansett å komme med et generelt råd når man skal ta urinprøven.

Jeg fikk råd om å tisse en bitteliten stråle først og så vaske seg. Jeg bruker bare en våtserviett før jeg så godt jeg kan prøver å sikte på det prøveglasset. Det er vanlig med forurensning, men hva det slår ut på har jeg ingen anelse om.

Skrevet

Som forrige innlegg: Prøven sendes sannsynligvis til dyrking. Da finner de ut mer. Jeg har fått konstantert GBS, (altså streptokokk B) etter dyrking. Jeg ble i første omgang beroliget med at dette sansynligvis var forurensning, da dette er mest vanlig.

Det positive er at de har standard behandlig klar: Kur med antibiotika (Aposilin som ikke skader knøttet i magen), og antibiotika under fødsel for å hindre ytterligere smitte til babyen. Jeg ble forsikret om at dette kom til å gå helt fint.

Lykke til!

Skrevet

Åh nei nå ble jeg urolig. Jeg spurte om urinprøven skulle ndersøkes nærmere, men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig så lenge jeg ikke hadde tegn på uvi. Tenk om jeg har det da...

Skrevet

Mest sannynlig så er det bare forurensning, litt utflod som blander seg i urinen.

Den kan også være uvi, men så lenge du ikke har symptomer sendes ikke urinprøven til dyrkning. Får du symptomer derimot ska du ta ny prøve, så sendes den.

Hadde det vært nitritt derimot, så hadde du startet på behandlig med en gang, da det ikke går ann å ha nittritt i urinen uten av det er en uvi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...